בניית אתרי פלאש

שוקלים בניית אתרים בטכנולוגית פלאש? לאתרי פלאש ישנם יתרונות רבים, ובראש ובראשונה היותם מלאי חיים ותנועה ועשירים באנימציה ובאפקטים,אך עם זאת, בניית אתרים העושים שימוש רב בפלאש יכולה ליצור בעיה משמעותית בכל הקשור לקידום האתר.

בניית אתר בפלאש יוצרת אתרים שמתקשים להתקדם כאתרים המבוססים על HTML או טכנולוגיות אחרות, ובניית אתרי פלאש חייבת לקחת בחשבון בעיה זו מבעוד מועד, על מנת לספק לה פתרון הולם.

אתר מבוסס פלאש קשה לקדם במנועי חיפוש

כאשר אתם מבצעים בניית אתרים בפלאש, האתר שלכם למעשה מהווה קובץ אנימציה אחד גדול, הכולל בתוכו את כל האלמנטים הגרפיים, הסרטונים והטקסט. הטקסט מהווה חלק מהגרפיקה ולא אלמנט נפרד, הניתן לזיהוי כאשר סורקים את הקובץ. לכן, כאשר הרובוטים של מנועי החיפוש סורקים את האתר שלכם, הם רואים בו קובץ אחד בלבד, אשר לרוב הם אינם יכולות לזהות בו את הטקסט, וגם לא את הקישורים הפנימיים, אשר אינם מקשרים לקבצים ממשיים אלא לחלקים שונים בתוך סרטון הפלאש. מובן שתוכן באתר שאינו מזוהה על ידי מנועי החיפוש מביא לכך שלא יוכלו למצוא את האתר עבור אותן מילות חיפוש, ולכן פוגע בקידום ומפחית משמעותית את תנועת הגולשים לאתר.


עצות לשילוב פלאש בתהליך בניית אתרים

בתהליך בניית אתרים ניתן לספק פתרונות לשילוב אנימציות פלאש באתר אך באופן שלא יפגע בקידומו. פתרונות אלו ניתנים ליישום כאשר אנו נמצאים בשלב האפיון של תהליך בניית אתרים אך לא לאחר שהאתר כבר נבנה.

1. בניית אתרים משולבים - אתר המבוסס על HTML אך כולל בתוכו גם קבצי פלאש, יכול להיות אתר מקודם הרבה יותר. חשוב להשאיר את התכנים והקישורים ב-HTML וניתן לשלב מסביבם אפקטים שונים בפלאש.

2. בניית אתר נוסף - אתר HTML וממנו קישור לאתר הפלאש. בעלי אתרים רבים, אשר בנו אתרי פלאש וגילו את הבעיה רק לאחר מכן, פנו לדרך זו והקימו אתר HTML נוסף, המקשר לאתר הפלאש הקודם שלהם.

3. השקעה גדולה בקידום - ישנם מומחי קידום אתרים אשר ידעו כיצד להפיק את מקסימום אפקט הקידום גם כאשר מדובר על בניית אתרים המבוססים על פלאש. עם זאת, מדובר בהשקעה גדולה וגישה קצת שונה שיש לתכנן אותה היטב ומבעוד מועד.