מבצע לחודש אפריל! הזמן אתר חדש או שידרוג וקבל אתר נגיש (לפי תקן AA)
לקבלת הצעת מחיר לחץ כאן

עיצוב אתרי WEB 2.0

אתרי Web 2.0 הם אתרים מהדור השני של האינטרנט ומשמשים לרוב כפלטפורמה לתוכן גולשים, בניגוד לאתרים מהדור הראשון המשתמשים בתכנים שמופקים אך ורק על ידי מנהלי האתרים עצמם. תוכן גולשים הפך בשנים האחרונות לדבר החם ביותר באינטרנט, וכך הפך עיצוב אתרי Web 2.0 לאחד מהתחומים המרכזיים בבניית אתרים.

אתרי Web 2.0 עושים שימוש באפליקציות אינטראקטיביות שונות לשיתוף מידע. דוגמאות לאתרי Web 2.0ניתן למצוא בקהילות מקוונות (פורומים), רשתות חברתיות, בלוגים, אתרי "וויקי", אתרי שיתוף תכנים (כגון YouTube) וכדומה.

עקרונות לעיצוב אתרי Web 2.0

הניסיון מלמד אותנו שלאתרי אינטרנט מצליחים יש עיצוב מנצח. עובדה זו ניכרת מאוד באתרי Web 2.0. על אף שמדובר באתרים המכילים תוכן גולשים שעשוי לעיתים להיות חריג או בלתי צפוי, העיצוב הכללי של האתר צריך לשרת המטרות שלו באופן מדויק ויעיל.

פשטות היא סגולה

למה אתרים כמו גוגל ופייסבוק כל כך מצליחים? מלבד החדשנות של השירותים שהם מציעים, לעיצוב הפשוט והיעיל שלהם הייתה השפעה גדולה על הצלחתם. תמיד עדיף, למשל לעצב אתרים עם לא יותר משתי עמודות. ממשק המשתמש צריך להיות חסכני ולתת את הבמה לכוכב האמיתי - התוכן.

במרכז העניינים

אם תסתכלו על אתרי אינטרנט פופולריים, תבחינו במגמה שולטת של מרכוז: עיצוב המתבסס על מערך תכנים ממורכז נותן תחושה של תוכן מאורגן, ישיר ומלא ביטחון. המרכוז מדגיש את תחושת הפשטות והאיזון אשר חיוניים לאתרי Web 2.0.

רקע יותר ניטרלי משוויץ

אתרים מצליחים נוטים להשתמש בצבעים עדינים כמו לבן ואפור בתור צבעי הרקע שלהם. צבעים אלה נותנים לאתר תחושה של ניטרליות ורוגע. על גבי רקעים כאלה ניתן להציב אלמנטים בצבעים עזים יותר - הניגוד מאוד מושך את העניין ומדגיש את חשיבותם של גורמים מסוימים באתר.

תנו קצת אוויר

חכם טיבטי אמר פעם: הסוד לקומדיה הוא הדממה. מעצב אתרים גדול באמת יודע מתי להרפות מהדחף האמנותי שלו ופשוט להשאיר חלל ריק. לאתר יכול להיות עיצוב מדהים, אבל אם העיצוב צפוף וכל האינפורמציה באתר דחוסה בתוך עצמה הגולש ירגיש חנוק ויעדיף לצאת מהאתר המלחיץ זה.