מבצע לחודש אפריל! הזמן אתר חדש או שידרוג וקבל אתר נגיש (לפי תקן AA)
לקבלת הצעת מחיר לחץ כאן

תוכנת CRM – ניהול קשרי הלקוחות של העסק

CRM הם ראשי התיבות של Customer Relationship Management (ניהול קשרי לקוחות). תוכנת CRM היא, בפשטות, תוכנה האחראית על ניהול הקשר עם הלקוח. לניהול יעיל ונכון של הקשר יש שלוש מטרות:

  • לשמור על נאמנות הלקוח לעסק
  • להגדיל את היקף מכירות 
  • להגדיל את רווחיות המכירה.

משמעות העניין היא ניסיון להתמקד בפריטים הרווחיים.

 

עיבוי נתוני הלקוח וחיזוק הקשר

מסד הנתונים של העסק מכיל את הנתונים הקיימים בעסק לגבי כלל הלקוחות שלו. עיבוי פרטי הלקוח פירושם הוספת פרטים נוספים אודות הלקוח היכולים לסייע לבית העסק בשימור הקשר עם הלקוח והגדלת אחוז והיקף המכירות: ימי הולדת, ימי נישואין, הרגלי קנייה וצריכה וכיוצא באלה יכולים לתת הזדמנויות מכירה פוטנציאליים לאנשי המכירות. אפילו בעיה ידועה שיש ללקוח כגון סכרת, למשל, היא הזדמנות פז ליצירת יחס אישי, אם מביאים לו כתשורה, למשל, שוקולד ללא סוכר. חשוב לציין כי תוכנת CRM יוצרת בסיס נוח לאיסוף נתונים ושליפה מהירה שלהם.

 

הרגלי הקנייה של הלקוח הם נתון חשוב, המאפשר לנסות ולהציע לו מוצרים חדשים התואמים את האופי שלו. עיבוי מגוון המוצרים מחזק את הקשר עם הלקוח וכמובן מגדיל את המכירות והרווחים. ניהול נכון של הנתונים מאפשר לדעת במידה רבה של ודאות האם הלקוח מחלק את הרכישות שלו בין כמה ספקים או שיש לו ספק בלעדי. ירידה פתאומית בקניות של הלקוח עלולות להצביע על כוונה שלו לעבור לספק אח לדוגמה. פעולה מהירה יכולה למנוע את המעבר, איחור בביצוע פעולה מונעת עלול לגרום לאבדן הלקוח לטובת ספק אחר.


כל הדברים הללו ועוד הרבה יותר, מתאפשרים אך ורק בעזרת תוכנת CRM איכותית.

 

רכישת לקוחות חדשים

תוכנת CRM מאפשרת גם איסוף פרטים על לקוחות פוטנציאליים חדשים באמצעות לקוחות קיימים או בדרכים מגוונות אחרות. איסוף הנתונים מאפשר פנייה מסודרת אליהם, זיהוי הצרכים שלהם ומתן פתרונות הולמים. תוכנת ה-CRM אוספת מידע על לקוחות ומאפשרת רישום מסודר שלהם לטובת פילוחים עתידיים מגוונים בהתאם לצורך של בעל העסק. המסקנות שהעסק מסיק על סמך המידע הזה והפעולות שננקטות על מנת ליישם אותן הן כשלעצמן מידע שהעסק צריך לשמור עליו מכל משמר.