דרישות SEO ממערכת ניהול תוכן

מערכות ניהול תוכן הן דבר נפלא שעוזר לנו לנהל את האתר שלנו בלי הצורך לדעת איך הוא פועל מאחורי הקלעים. כיום יש בשוק מערכות מגוונת ושונות לניהול תוכן, חלקן מבוססות על קוד פתוח וחלקן מבוססות על פלטפורמה ייעודית של חברות לבניית אתרים (כמו זו של דרונט).

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר בוחרים מערכת ניהול תוכן או פונים לחברת בניית אתרים היא לבדוק את מידת ההתאמה של המערכת ל – SEO  (קידום אורגני). מערכת שלא מתאימה לקידום אתרים יכולה לעכב את תהליך הקידום ולגרום למקדם האתרים או חברת הקידום לעבוד שעות נוספות על מנת להגיע לתוצאות שבעזרת מערכת ניהול תוכן טובה היה אפשר להגיע אליהן בחצי או אפילו שליש מן הזמן. ישנן גם חברות קידום שלא יסכימו לעבוד עם מערכות מסוימות, ולכן בעל האתר יצטרך להרחיב את המערכת בעצמו, מה שעשוי לעלות לו לא מעט כסף… למידע נוסף על אופטימיזציה בקידום אתרים.

אז מה חשוב שיהיה במערכת לניהול תוכן?

יכולת לשלוט בתגי המטה

תגי המטה (Meta) הם אותם תגים שמורים לגוגל איך להציג את האתר, איזו כותרת הוא יציג וכיצד יתואר העמוד בגוגל. מערכות ניהול רבות קובעות תגי מטה קבועים לכל האתר, אך בקידום אופטימלי, יש צורך לתת לכל דף תגי מטה מותאמים אישית.

אגב, תג המטה "Keywords" כבר אינו רלוונטי לגוגל, אבל הוא עדיין מופיע במערכות מסוימות לניהול תוכן.

הוספת טקסט וטקסט חלופי לתמונות

גוגל לא יכול לזהות מה מכילות תמונות באופן אוטומטי, ולכן הוא בדרך כלל מסתמך על טקסט שנקרא ALT (קיצור של אלטרנטיב – חלופי). הטקסט הזה מורכב מכמה מילים שמתארות את מה שיש בתמונה, לדוגמה, "מחשב נייד של אסוס". מערכת ניהול התוכן חייבת לתת לנו אפשרות לקבוע את הטקסט הזה באופן ידני על מנת שגוגל יתחשב בו כאשר הוא סורק את העמוד. במקרים מסוימים ייתכן שגוגל יציג רק את התמונה בתוצאות החיפוש עם קישור לעמוד עצמו, מה שאומר שנבלוט יותר מול אתרים אחרים.

עוד אופציה חשובה שהיא לא חובה, אבל בהחלט עשויה לתרום לנו היא האפשרות לתת לכל תמונה טקסט הסבר (Caption). זהו טקסט שמופיע צמוד לתמונה (בדרך כלל למטה) ומתאר אותה בפסקה קצרה. בדרך כלל גוגל יכול לדעת שמדובר בטקסט שנלווה לאלמנט התמונה באמצעות סריקה של הקוד של האתר. לנושא האלטים של תמונות ישנה גם משמעות בהקשר של הנגשת אתרים.

ניהול קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם אחד מהכלים הכי שימושיים והם תורמים לא רק לקידום, אלא גם עוזרים לגולשים למצוא דפים דומים לדפים שהם קוראים כרגע, מה שעשוי להעלות את זמן השהייה שלהם באתר.

לכן, חשוב שתהיה אפשרות לנהל את הקישורים הפנימיים בקלות באמצעות בחירה של העמוד הפנימי באתר אליו יפנה כל קישור, ולא רק באמצעות הקלדת הכתובת המלאה שלו. יש לשים לב שישנן מערכות ניהול תוכן שיוצרות קישורים פנימיים לדפי תגיות באופן אוטומטי כל פעם שמופיעה מילה מסוימת. לפעמיים שיטה זו יוצרת יותר נזק מאשר תועלת מכיוון שהדף נעשה עמוס בקישורים ובנוסף אם המערכת לא מוגדרת נכון, יהיו קישורים שיחזרו על עצמם, משהו שמנועי החיפוש לא מתים עליו…

 

לכן, חשוב שתהיה אפשרות לנהל את הקישורים הפנימיים בקלות באמצעות בחירה של העמוד הפנימי באתר אליו יפנה כל קישור, ולא רק באמצעות הקלדת הכתובת המלאה שלו. יש לשים לב שישנן מערכות ניהול תוכן שיוצרות קישורים פנימיים לדפי תגיות באופן אוטומטי כל פעם שמופיעה מילה מסוימת. לפעמיים שיטה זו יוצרת יותר נזק מאשר תועלת מכיוון שהדף נעשה עמוס בקישורים ובנוסף אם המערכת לא מוגדרת נכון, יהיו קישורים שיחזרו על עצמם, משהו שמנועי החיפוש לא מתים עליו…

 

לכן, חשוב שתהיה אפשרות לנהל את הקישורים הפנימיים בקלות באמצעות בחירה של העמוד הפנימי באתר אליו יפנה כל קישור, ולא רק באמצעות הקלדת הכתובת המלאה שלו. יש לשים לב שישנן מערכות ניהול תוכן שיוצרות קישורים פנימיים לדפי תגיות באופן אוטומטי כל פעם שמופיעה מילה מסוימת. לפעמיים שיטה זו יוצרת יותר נזק מאשר תועלת מכיוון שהדף נעשה עמוס בקישורים ובנוסף אם המערכת לא מוגדרת נכון, יהיו קישורים שיחזרו על עצמם, משהו שמנועי החיפוש לא מתים עליו…

כותרות פנימיות

כמעט כל מערכות ניהול התוכן כיום כוללות עורך טקסט "עשיר" (סטייל וורד) שמאפשר להוסיף כותרות פנימיות. לרוב, הכותרת הפנימית מסומנת אוטומטית בתיוג המתאים אותו גוגל יכול לזהות (H1,H2 וכך הלאה). מכיוון שגוגל מתייחס רק לכותרת ראשית אחת (H1), הרי שיכולה להיווצר בעיה אם הכותרת הראשית מוגדרת כברירת מחדל כשם הדף. הצורה הכי פשוטה לפתור זאת היא פשוט לא להשתמש בכותרת  H1בגוף הטקסט על מנת למנוע מצב של כותרת ראשית כפולה, ולכן מי שמזין את הטקסט (בין אם זה בעל האתר, חברת הקידום או מזין תוכן) חייב להיות מודע לכך.

בנוסף, יש מערכות ניהול תוכן שנותנות תיוג אוטומטי של כותרות גם לאלמנטים שמהווים חלק מהתבנית של האתר (למשל, למילה "קטגוריות" בתפריט). זו יכולה להיות בעיה נוספת ולכן יש להימנע מהוספת כותרות כאלו לתבנית בזמן העיצוב שלה.

בנוסף, יש מערכות ניהול תוכן שנותנות תיוג אוטומטי של כותרות גם לאלמנטים שמהווים חלק מהתבנית של האתר (למשל, למילה "קטגוריות" בתפריט). זו יכולה להיות בעיה נוספת ולכן יש להימנע מהוספת כותרות כאלו לתבנית בזמן העיצוב שלה.

בנוסף, יש מערכות ניהול תוכן שנותנות תיוג אוטומטי של כותרות גם לאלמנטים שמהווים חלק מהתבנית של האתר (למשל, למילה "קטגוריות" בתפריט). זו יכולה להיות בעיה נוספת ולכן יש להימנע מהוספת כותרות כאלו לתבנית בזמן העיצוב שלה.

שליטה ברובוטים של גוגל ובתגי קנוניקל

שליטה בתגי המטה של הרובוטים (הזחלנים של גוגל) מאפשרת לבצע שתי פעולות עיקריות :

  • לגרום לגוגל להתעלם מכל הקישורים  שנמצאים בעמוד (nofollow) – כלומר, התוכן שאליו הם מצביעים לא יאונדקס בגוגל והקישור עצמו לא יהווה פקטור בקביעת הרלוונטיות של העמוד המקושר
  • לגרום לגוגל לא לאנדקס את העמוד עצמו (noindex)

בדרך כלל נשתמש באופציות האלו כאשר אנחנו רוצים להעלות עמוד ניסיון לאתר שגוגל לא יוכל לאנדקס. באותו אופן, יש עמודים שלא נרצה שגוגל יעקב אחרי הקישורים שבהם, לדוגמה, אתרים אחרים שלנו שקישור אליהם עשוי להיות בעייתי מבחינת גוגל, אבל אנחנו עדיין רוצים להפנות אליהם את הגולשים.

לעומת תגי הרובוט, תגי הקוניקל הם בדרך כלל תגים שנוצרים אוטומטים ומצביעים על כתובת הדף עצמו. הדבר יכול להיות שימושי כאשר אנחנו חוששים שמישהו אחר ינסה להעתיק את תוכן הדף או כאשר יש לנו כמה גרסאות דומות של אותם עמודים ואנחנו רוצים שגוגל לא יחשוב שאלו עמודים כפולים (לדוגמה, אנחנו מוכרים מספר פריטים בצבעים שונים, אבל עם אותו תיאור או מפרט). בדרך כלל מערכת ניהול התוכן תיצור את התגים האלו אוטומטית, אלא אם כן נסמן במפורש שאיננו רוצים זאת.

חיבור לשירותים של גוגל

שני השירותים העיקריים של גוגל אליהם נרצה להתחבר הם גוגל Analytics ו – Google Search Console. החיבור לשירותים האלו נעשה באמצעות קוד אותו אנחנו שותלים באתר דרך קובץ כלשהו או תג, ולכן אפשר לבצע את החיבור ישירות מתוך מערכת ניהול התוכן בלי לבצע פעולות כלשהן מאחורי הקלעים.

יצירת טקסונומיה

טקסונומיה היא יצירה של קטגוריות או תגים כלשהם שמקושרים לקבוצה גדולה של עמודים. כך למשל, כל המאמרים באתר יכולים להיות משויכים לטקסונומיה של מאמרים. בסופו של דבר, הרעיון הוא שיהיו עמודי טקסונומיה ראשיים עם קישורים לכל העמודים תחת אותה טקסונומיה. תכונה זו חשובה מאוד על מנת ליצור היררכיה נכונה באתר ולוודא שכל העמודים נגישים למנועי החיפוש ולגולשים. יש רק לוודא שבכל עמוד טקסונומיה יש מספר מוגבל של פריטים או שהוא מחולק לכמה עמודי משנה לצורך הנוחות.

לא משנה מה התחום העסקי שלך אנחנו יכולים לעזור לך
  • לבלוט
  • ולזהור
במרחב הדיגיטלי
לא משנה מה התחום העסקי שלך אנחנו יכולים לעזור לך
  • לבלוט
  • ולככב
במרחב הדיגיטלי
One Stop Shop דרונט מספקת לכם כל מה שתצטרכו כדי להצליח:
  • כתיבת תוכן שיווקי
  • שירותי הזנת תכנים מקצועית
  • תרגום תכנים לכל השפות
  • secured-pament-icon
    שירותי סליקה
  • מערכת דיוור ניוזלטרים
  • תמיכת משתמשים לעזרה בשוטף
  • אירוח אתר מאובטח,גיבויים ועדכונים

נשמח לשמוע ממך :)

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר, השאירו פרטים:

contact inner pages

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם מלא*
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
We
  • love
  • love
  • love
what we do and it shows:

טעימה קטנה מפרויקטים של בניית אתרים בוורדפרס:

מאמרים וטיפים בנושא בניית אתר לעסק:

הקמת אתר וורדפרס

פיתרון של הקמת אתר וורדפרס הפך עם השנים לנפוץ בשל היתרונות הרבים של המערכת. רוצים להקים אתר מקצועי שישרת את צרכי העסק שלכם ויזניק אותו קדימה? היכנסו לכתבה

קרא עוד »

בניית אתרים לשיווק

בניית אתרים לשיווק חברה או עסק באינטרנט הפכה בשנים האחרונות לדבר שבשגרה. עם התפתחות הטכנולוגיה והתחזקות הנוכחות של האינטרנט בחיי היום-יום, חברות רבות פונות לשיווק באינטרנט של מוצרים חדשים וישנים ולהגברת נוכחות המותג שלהן בקרב הקהל.

קרא עוד »

נשמח לשמוע ממך :)

מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

contact from header

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם מלא*
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
בודק...