האתר שלך חייב להיות נגיש! הזמן אתר חדש או שידרוג וקבל אתר נגיש (לפי תקן AA)
לקבלת הצעת מחיר לחץ כאן

להצליח ברשת באמצעות ניהול אתר עסקי

אנשי עסקים לא מעטים מתחבטים בשאלה כיצד להוביל את העסק מהפסד לרווח או כיצד להביא את העסק לקפיצת המדרגה הבאה. עסקים רבים נכשלים במהלך שלבים קריטיים אלו, ולאחר לחץ גובר עליהם מצד חייבים, מוצאים את עצמם נסגרים.

בין עסקים אלו ניתן למצוא עסקים קטנים רבים, עסקים שלכאורה נראה כי אין להם יתרון יחסי בהשוואה למתחרים ברמת המוצר/השירות וברמת המשאבים הכספיים העומדים לרשותם. בעולם העסקי הוירטואלי, הכללים משתנים וזאת בשל העובדה כי עולם זה פותח בפני עסקים קטנים, ערוצים שיווקיים ומכירתיים אשר אינם דורשים תקציבים גדולים בדומה לאלו הנדרשים בעולם המסורתי.

בתחילת שנות האלפיים, כאשר האינטרנט החל לחדור לחיינו, פרצו דרכו לתודעת כולנו מספר חברות גדולות, אשר נתפסו בעיני הכול כפורצות דרך. מאז ועד היום, האינטרנט הלך ונעשה נפוץ יותר וכיום הוא משמש כפלטפורמה עבור עסקים קטנים רבים אשר הכירו ביתרונות הגלומות בה. האינטרנט אינו דורש משרדים מפוארים, או הפעלת מאות עובדים, בכדי להקים עסק מצליח. האינטרנט נסמך בעיקר על תכולת האתר ושיקול דעתם של הגולשים. כך, עסק קטן שינקוט בפעולות הנכונות ויגרום לגולשים להיכנס אליו, במקום למתחרה המוביל, עשוי להפוך את הקערה על פיה ולהפוך בעצמו לחברה משגשגת.

השימוש ברשת האינטרנט לצרכים עסקיים מתחיל, אמנם, מן ההבנה שברשת אפשר לעשות הכול, אך לאחר מכן חשוב לדעת איך עושים זאת. במאמר זה נסקור כמה מהשיטות להפיכת אתר החברה או העסק לעסק מצליח.

מה הגולש מחפש? פעולת "ריגול" פשוטה אחרי הרגלי האתרים המתחרים, מילות המפתח שלהם והשירותים שהם מציעים, יחשפו בפניכם את החולשות להן אתם צריכים לתת מענה. שימוש באסטרטגיה זו יבטיח לכם כניסה למגרש של הגדולים להתחלת העסק. במקביל, עליכם לתכנן את התוכן המקצועי וכן את התוכן שיציג את החברה. אל תסלפו את האמת. אם אין לכם 100 עובדים אל תכתבו זאת. מצד שני, אין פסול בציון יתרונות יחסיים שיווקיים בליווי תימוכין כגון המלצות של לקוחות, שותפים עסקיים וכדומה.

כלים למשוך גולשים לאתר - הקפידו לתאר את העסק בצורה המושכת ביותר עבור קהל היעד הפוטנציאלי. יש להקפיד לשדר מסר אמין ורציני. התיאור התמציתי של שירותי העסק בדף הבית יקבע אם הגולש יישאר באתר או יעבור במהרה למתחרה. יחד עם זאת, מסר טקסטואלי אטרקטיבי אינו מספיק ויש לדאוג לבחור את העיצוב הגרפי הנכון וזאת על מנת לתמוך במסר אותו מעוניינים להעביר ללקוח ולמנוע יצירת ניגוד ביניהם, מה שיוביל לבריחת גולשים.

השלב הבא הוא הכנסת מודול ליצירת קשר. טעות נפוצה של בעלי אתרים היא ביצירת כפתור קטן ונסתר ליצירת קשר. על בעלי אתרים להבין כי הגולשים לא ניחנו בסבלנות רבה ואם האתר לא יאפשר נגישות גבוהה, אזי גולשים רבים שנכנסו לאתר ימצאו את הדרך הקצרה והמהירה לאתרים מתחרים ומספר הלידים שבעל העסק יקבל דרך האתר יהיה מינורי.

הלקוח שלך? שמור עליו - ביקורים חוזרים של גולשים באתר שלך יובילו להכנסות גבוהות יותר בסופו של תהליך. לצורך זה, יש ליצור נאמנות גבוהה של לקוחות ואת זאת ניתן לעשות באמצעות קיום קשר רציף עם גולשים באמצעות שליחת ניוזלטרים ועדכון על מבצעים ומידע חדש שעשוי לעניין אותם. על מנת לעשות זאת, יש לדאוג, כבר בשלב האיפיון של האתר, לשלב מודול מועדון לקוחות באתר. המודול יאפשר שליחה מרוכזת של ניוזלטרים ומידע נוסף לרשימות תפוצה מוגדרות על פי תחומי עניין.

מודול מכירה - עסקים רבים מחליטים לאפשר מכירה פאסיבית דרך האתר. זוהי דרך פשוטה המאפשרת לעסקים להפוך את האתר לנקודת מכירה שאינה מצריכה הפעלת כוח אדם רב. הדבר אינו מתאים לכל עסק ועסק ולצורך כך רצוי להתייעץ עם החברה שבונה את האתר עוד לפני קבלת ההחלטה על הוספת מודול המכירה.