שלבי בניית אתר

אפיון המודולים של האתר והצעת המחיר

האפיון מתחיל כבר בשלב הפגישה הראשונה שלאחריה בונה איש המכירות המקצועי את האפיון והצעת המחיר. יש לבצע הבחנה בין אפיון מודולים כללי שמבוצע בשלב זה, לבין אפיון פרטני ספציפי ללקוח המבוצע בשלב הבא ע"י מנהל הפרויקט. על בסיס הפגישה, ההקשבה ללקוח, דוגמאות ואתרים שמציג והמידע שנאסף, יכול איש המכירות למצוא את הרכב המודולים המתאים ביותר ולהכין את נייר האפיון הראשוני והצעת המחיר. הצעת המחיר לוקחת בחשבון גם את תהליך העבודה הצפוי מול הלקוח הספציפי, ורמת ההשקעה שתידרש בתהליך בניית האתר, השונה מסוג לקוח אחד למשנהו.

אפיון המבנה והדרישות הייחודיות

שלב זה מגיע לאחר סגירת העסקה וחתימה על האפיון הראשוני כבסיס לתהליך הקמת האתר. בשלב זה צריך מנהל הפרויקט להכין הן את הלקוח והן את צוות בניית האתר לקראת התהליך המקצועי. מנהל הפרויקט שולח טופס אפיון כללי ללקוח, עליו צריך הלקוח לבצע את החשיבה התכנונית הראשונה. בשלב זה יגדיר הלקוח את מיקומי תפריטי הניווט (עליון / צידי/ גם וגם), את מבנה עמוד הבית, את אופיו הכללי של האתר (תדמיתי, מגזין, מכירתי ...) וכן יגדיר את הכיוון הגראפי הכללי ע"י הצגת אתרים שאהב מהארץ או מהעולם.

בנוסף ישלח הלקוח חומרים גראפיים לשימוש המעצבים כגון: לוגו ותמונות אוירה.

פגישת העבודה עם הלקוח

לאחר גיבוש התמונה הכללית והכנת הלקוח וצוות בניית האתר, יוזמן הלקוח לפגישת העבודה. פגישה זו תנוהל ע"י מנהל הפרויקט, ויישבו בה גם המעצב הגראפי ואם יש צורך גם תכנת. בפגישה זו יציג הלקוח את רצונותיו, יציג לצוות אתרים לדוגמא, ובהתאם יחל תהליך גיבוש מבנה האתר והגדרת עמוד הבית. עמוד בית של אתר אינטרנט מורכב ממספר אלמנטים מרכזיים: המבנה הכללי, שילובי הצבעים, תמונות האווירה, הלוגו, והסידור ההרמוני בין כל המרכיבים לקבלת אתר מקצועי, המעוצב ברמה גבוהה.

בתום הפגישה, ובהתאם להבנות מול הלקוח, ישלח המעצב הגראפי להכין את הסקיצה.

בניית אתרים השלב הרביעי - אישור הסקיצה - מבנה האתר, הצבעים והתמונות

אולי זהו השלב המורכב ביותר בתהליך. הרבה אמוציות קשורות בשלב זה, ומהירות ההחלטה ובחירת העיצוב שונה מלקוח ללקוח.

לדרונט ניסיון רב בעיצוב אתרים, וביצעה שלב זה בהצלחה מול מאות לקוחות מסוגים שונים. החוכמה היא ללמוד את הלקוח, התחום בו עוסק וצרכיו הייחודיים, ובהתאם לגשת מוכנים לבניית הסקיצה. תהליך עיצוב מוצלח מערב את הלקוח ומאפשר לו להגיב, כך שלבסוף מתקבל עיצוב איכותי ברמה גבוהה, שהלקוח היה שותף לגיבושו.

לאחר שאישר הלקוח את הסקיצה, אפשר לעבור לשלב בניית האתר והלבשתו על מערכת התוכן.

הרכבת העיצוב על מערכת התוכן

בשלב זה הלקוח אינו מעורב, זהו שלב טכני לחלוטין המבוצע ע"י תכניתנים מקצועיים, ובו נחתך העיצוב למרכיביו השונים, ומולבש על מנוע עדכון התכנים, תוך התאמה למודולים שהוגדרו באפיון הראשוני.

בשלב זה יבנה המתכנת את חלקיו השונים של האתר, ויגדיר את תפקידם, יחבר אותם אל המבנה והעיצוב, וכן יבצע התאמות ייחודיות ספציפיות הרלוונטיות ללקוח (למשל בניית שדות ייחודיים בטופס ההרשמה, או בניית תבנית תוכן חדשה).

בסיום שלב זה יעלה מנהל הפרויקט את האתר מסביבת הפיתוח אל כתובת אינטרנט זמנית, כך שהלקוח יוכל לראות את האתר שהוכן ולהתחיל במלאכת הזנת התכנים.

פגישת ההדרכה והזנת התכנים

בשלב זה כבר יש אתר מוכן ומעוצב באינטרנט, אבל האתר עדיין מצוי בכתובת זמנית (לא על הדומיין הסופי), ועדיין ריק מתוכן.

מחלקת ההדרכה תקבע פגישה עם הלקוח כדי ללמד אותו להפעיל את ממשקי מערכת התוכן. לאחר הדרכה בת שעה וחצי לערך יוכל הלקוח לשלוט באופן מלא בתכני האתר, להזין תוכן ולבצע שינויים בכוחות עצמו.

על אף שהזנת התכנים לאתר היא מלאכה פשוטה, אשר יכולה להתבצע בקלות ע"י קלדן WORD, מבקשים לעיתים הלקוחות כי את הזנת התכנים הראשונית תבצע עבורם דרונט. ניתן בהחלט לקבל שירות זה, אשר מבוצע ע"י מזין תכנים מקצועי בתשלום נפרד, ומתומחר עפ"י כמות החומר הכתוב ורמת מורכבותו.

העלאת האתר לכתובתו הסופית - לדומיין

מרגע שחש הלקוח כי האתר מוכן, וכמות התוכן בו מספקת, יוכל לבקש להעלות את האתר לכתובת הדומיין הסופית. כמובן שחובה על הלקוח להיות בעלים של כתובת כזו, בין אם בעבר "ישב" עליה האתר הישן, ובין אם רכש לעצמו כתובת דומיין חדשה.

תהליך הרכבת האתר על הדומיין הוא תהליך מקצועי, המבוצע ע"י אנשי הסיסטמס בדרונט.

כ 72 שעות מרגע ביצועו יתעדכנו כל שרתי האינטרנט בעולם, וניתן יהיה לראות את האתר בכתובתו הסופית - מזל טוב.

גם לאחר שעלה האתר לכתובת הסופית יכול הלקוח להיכנס לממשק עדכון התכנים ולשנות, לעדכן ולהוסיף תכנים כראות עיניו (כתבות, מוצרים, מאמרים, מחקרים, שירותים ....

קידום האתר במנועי החיפוש והאינדקסים

יופי, אז הקמנו אתר לתפארת, עיצבנו אותו לתלפיות, ואפילו השקענו מחשבה בתכנים וסידורם. אבל מוצלח ויעיל ככול שיהיה, חייב האתר למשוך אליו מבקרים ולקוחות פוטנציאליים, אחרת כל תהליך בניית האתר היה לשווא.

בישראל ובעולם קיימים אינדקסים ומנועי חיפוש (Google, Yahoo, MSN, Walla, Tapuz, Nana , ....),אשר בהם ינסו הגולשים והלקוחות למצוא את סוג המידע, השירותים או המוצרים שהאתר החדש מציע. במידה והאתר החדש לא יופיע תחת מילות החיפוש הרלוונטיות ובמקומות ראשונים, לא יזכה האתר לביקורים.

לשמחתם של לקוחות דרונט, מערכת התוכן המשוכללת עליה נבנה האתר מכילה ידע וניסיון רב, המקדמים את אתריהם למקומות גבוהים במנועי החיפוש (Google, MSN) , על בסיס התוכן שהוזן ובצורה אוטומטית. הצלחת הקידום שונה מתחום לתחום ותלויה בגורמים רבים, אולם מערכת האתר של דרונט, מבטיחה יתרונות יחסיים רבים.

לגבי האינדקסים (Yahoo, Walla, Tapuz, Nana , ....) שם לצערנו אין "קסמים" ניתן אומנם להירשם בחינם, אבל מקום ריאלי גבוהה למילות החיפוש, הוא לרוב פונקציה של תשלום בלבד.

הפיכת האתר לכלי עבודה בחברה / ארגון

אתר אינטרנט יעיל הוא בראש ובראשונה כלי עבודה עבור אנשי החברה.

ההשקעה בתהליך בניית האתר היא רבה, סיום התהליך חייב להיות הטמעת האתר ככלי עבודה לאנשי המכירות והשירות, אחרת הייתה העבודה הרבה לחינם.

אתר הוא כלי מצוין להדגמת מוצרים ללקוח מעברו השני של קו הטלפון, או מקום מצוין למפרטים טכניים, הוראות הפעלה, דרייברים ואפילו מענה מיידי לשאלות נפוצות, שיקל על מערך השירות.