בניית אתר אינטרנט לעסק דורשת מחשבה רבה, תכנון מעמיק ובחירה נכונה שלחברה לבניית אתרים, שתדע להרכיב עבורכם את הפאזל המדויק ביותר. האתר נועד להיות כרטיס הביקור שלכם, להציג מותג ייחודי ובעל ערך ולגייס לקוחות חדשים. כדי לעמוד בכל המטרות האלה ובסופו של דבר להביא לצמיחה של העסק ולהגדלת הרווחים, צריך להתחיל את התהליך עם אפיון מדויק ולסיים עם פיתוח מקצועי וחף מטעויות. בניית אתרים לעסקים היא השקעה שחובה לבצע כיום, אבל איך תהיו בטוחים שהיא תשתלם לכם בטווח הארוך, או אפילו באופן מיידי? אלה הדברים שאתם חייבים לדעת לפני שיוצאים לדרך.
סוגי אתרים לעסקים
קיימים שני סוגים עיקריים של אתרים לעסקים, אליהם נגיע בהמשך. ראשית, כדאי להתעכב על ההבדל בין אתר לבין עמוד נחיתה, מכיוון שזה עלול להיות קצת מבלבל. אתר אינטרנט מכיל מספר עמודים (מעט או הרבה, זה לא משנה) שיכולים להיות למטרות שונות ומעוצבים אחרת זה מזה, לעומת עמוד נחיתה, שהוא אחד ויחיד. זהו עמוד שמוקדם על מנת שישמש בקמפיין ממומנים, או עבור עסקים שלא רואים צורך באתר, ומעדיפים להופיע בגוגל עם עמוד נחיתה בודד. במקרים רבים, עסקים שהקימו אתר יבנו גם עמוד נחיתה (או כמה), במטרה למקד את הגולשים למידע, מוצר או שירות ספציפיים. כעת, נחזור לסוגי האתרים שניתן לבנות.
בניית אתר מכירות – מטרתו של אתר מכירות היא למכור מוצרים אונליין, לספק ללקוחות חוויית קניות נוחה ולתת להם כל מה שהם רגילים לקבל בחנות פיזית, ויותר. חנות אינטרנטית צריכה לכלול קטלוגים מסודרים בהם קל למצוא את המוצרים המבוקשים, מידע מפורט לגבי המוצרים, השירותים, מדיניות המשלוחים וכו', מערכת לסליקת כרטיסי אשראי ועוד.
בניית אתר תדמית – זהו אתר שלא נועד להכניס כסף באופן ישיר, אלא למשוך ולהשאיר לקוחות ועל ידי כך להגדיל את העסק. מטרתו של אתר תדמית היא להציג את המותג, את האופי שלו ואת הערך המוסף על פני המתחרים. באתר תדמית נהוג לשלב תכנים כמו עמוד אודות, עמודים לתיאור המוצרים והשירותים המוצעים, אפשרות ליצירת קשר, גלריית סרטונים ו/או תמונות וקישורים לחשבונות העסק ברשתות החברתיות.
וורדפרס – הבחירה הטובה ביותר
הזכרנו את העובדה שחשוב לבחור בחברה טובה ומקצועית להקמת אתרים, כעת נדבר על בחירה נוספת שכדאי לבצע בחוכמה על מנת להקים אתר מוצלח – מערכת לניהול תוכן. זוהי המערכת עליה יפתחו את האתר שלכם, ולאחר שיעלה לאוויר, תשתמשו באותה מערכת כדי לנהל ולעדכן אותו. יש הרבה אפשרויות, אבל מומלץ ללכת על בניית אתר וורדפרס.
הסיבה העיקרית לפופולריות העצומה של מערכת וורדפרס היא העובדה שהיא מבוססת על קוד פתוח. זה אומר שכל מפתח בעולם יכול לעדכן ולשדרג את הקוד, לייצר רכיבים ותבניות חדשות. המשמעות היא כפולה: קודם כל, קיימים כבר אינספור פיתוחים שניתן להשתמש בהם עבור האתר שלכם. לחילופין, אם אתם מעדיפים לפתח אתר מבלי להעתיק מאחרים, המערכת גמישה מאוד ומאפשרת התאמה מלאה של האתר לצרכי העסק. קיימות פלטפורמות נוספות בקוד פתוח, אבל וורדפרס נחשבת נוחה מאוד לשימוש וגם העלות של בניית אתר וורדפרס לא גבוהה יחסית.
בנוסף, לאתרים שנבנים בוורדפרס סיכוי טוב להתברג במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל. יש לכך שתי סיבות עיקריות – האתרים של וורדפרס מותאמים למובייל, והם בנויים נכון עבור קידום אורגני או חיבור לפלטפורמות של קידום ממומן.
אפשר לצאת לדרך
לסיכום, תהליך בניית אתרים לעסקים מתחיל בהבנת המטרה של האתר. לאחר מכן מחליטים על הסוג הנדרש, משקיעים באפיון הצרכים שלכם והרכיבים הדרושים באתר, מעצבים אותו בהתאם לאפיון ולשפה שלכם, מפתחים, מבצעים בדיקות ועולים לאוויר. כמובן שהעבודה לא מסתיימת שם, אבל הקמה של אתר מוצלח היא התחלה נפלאה.