לעיתים קרובות במהלך גלישה באינטרנט אנו נחשפים לאתרים שמוצגים באופן לא תקין בדפדפנים שונים, כאשר ברוב המקרים התופעות הן זהות – תוכן לא קריא ותפריטי ניווט אינם זמינים באופן חלקי ולעיתים קרובות לא זמינים בכלל.
תופעות אלה שכיחות במקרים בהם חברת בניית האתרים שמספקת את המוצר לא שמה דגש להתאמת האתר לדפדפנים שונים.
כיום, בשוק בארץ ובעולם נפוץ השימוש בדפדפן הגוגל כרום ,אך יש גם דפדפנים חשובים בשימוש : אופרה, מוזילה, ופיירפוקס,
למעשה, מראה החיצוני לא אסתטי בעקבות אי התאמה לדפדפנים שונים הוא רק קצה הקרחון. שורש הבעיה הוא נושא קידום אתרים בגוגל אשר הצגתם בדפדפנים שונים בעיתית ולעיתים האתר שמופיע בתוצאות החיפוש במקומות מובילים לפי ביטויים המשקפים את תחום פעילותו, יוכל להפגע בקלות ולאבד את המיקומים הגבוהים.
מדוע ? – כי וההשפעה של תצוגה לקויה גורמת לאחוזי עזיבה גבוהים של האתר.
אז מה ניתן לעשות על מנת להיות תחרותי בתחום בניית אתרים ולבנות מערכות התואמות לדרישות של השוק?
האם ניתן לשנות את הרגלים של הגולש הממוצע מבחינת הדפדפן או אולי להתאים את האתר לדפדפנים השולטים בשוק?
ובכן, התשובה היא פשוטה כמשמעה – במקום לשנות את הסביבה בה אנו חיים, עדיף ומשתלם יותר לשנות את זווית הראיה שלנו למתרחש מסביב ומכאן ניתן להבין, כי התאמה של האתר לדפדפנים שונים בשוק היא קלה יותר ויעילה גם יחד.
הפתרון הוא שילוב של אלמנטים רבים במהלך תהליך בניית אתרים שהצגתם תהיה זהה או כמעט זהה בדפדפנים שונים ובכך תוכל להבטיח הצגתו של אתר בצורה אחידה בדפדפנים שונים בארץ ובעולם.