בניית אתר מותאם למנועי חיפוש היא פעולה הכרחית להצלחת העסק שלך באינטרנט. אתר אינטרנט שלא עובר אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization – SEO) דינו להיאבד בעמודים האחרונים בגוגל, שם אף גולש לעולם לא יגיע אליו.
השלב הראשון של בניית אתר מותאם למנועי חיפוש הוא מחקר מילות מפתח. קידום אתרי אינטרנט במנועי חיפוש מבוסס על מילות המפתח בהם הגולשים משתמשים על מנת למצוא את מבוקשם.
הביטוי הנכון למוצר הנכון
חשוב מאוד לבחור ביטוי המתייחס לנושא האתר באופן ישיר ולא ללכת באופן אוטומטי על ביטויי חיפוש פופולריים. לביטוי "כדורגל" יש 128 מיליון שאילתות חיפוש בגוגל, אבל אם נשתמש בו כדי לקדם אתר של חנות לכובעי נשים, זה לא יביא לנו תועלת רבה.
ביטויי החיפוש שבחרנו יהוו את המפתח למלאכת הקידום של האתר. התכנים השונים שיופיעו באתר יכללו את מילות המפתח השונות שבחרנו לקדם בדחיסות כזאת שתאפשר למנועי החיפוש לזהות את הרלוונטיות של האתר לנושא בו הוא עוסק.
כמו כן, נשתמש במילות המפתח בקוד האתר עצמו, בתגיות ה-Description ותגיות ה-Title אשר מסייעות לזחלני הרשת של מנועי החיפוש לסרוק את תוכן האתר ביתר קלות. תגיות אלה גם יותר ידידותיות למשתמשים והן תורמות לקידום האורגני.
גיליונות עיצוב מדורגים
בניית אתר באמצעות גליונות עיצוב מדורגים אשר מפרידים בין תוכן ועיצוב תתרום למהירות הטעינה של האתר, וידוע שמהירות היא אחד מהקריטריונים המשפיעים בעיני גוגל ומנועי החיפוש האחרים. שיטה זו גם עוזרת להתאים את האתר לדפדפנים סלולריים, אשר הפכו לפופולריים מאוד בשנים האחרונות.
זכרו: בניית אתר מותאם למנועי חיפוש שאין בו תוכן ראוי לשמו שווה ערך לסרט קולנוע עתיר באפקטים אך ללא עלילה: בסוף הקהל יוצא מאוכזב. אם תצליחו לגרום לגולשים להגיע לאתר שלכם באמצעות קידום אבל התוכן של האתר יהיה בינוני, למעשה החמצתם את המטרה לחלוטין, ולכן מומלץ תמיד לפנות לחברה מקצועית המציעה בניית אתרים המשולבת עם קידום אתרים.