החלטתם להקים אתר כדי שתוכלו לשווק ולמכור את המוצרים שלכם בכל הארץ ואולי אפילו ברחבי העולם? מעולה, השלב הבא הוא להבין מה צריך לקחת בחשבון בתהליך של בניית חנות וירטואלית, ואיך עושים את זה בעצם? חנות אינטרנטית טובה ומקצועית יכולה להגדיל באופן משמעותי את הרווחים ולעזור לעסק שלכם לצמוח במהירות. כדי לעשות את זה, היא צריכה לספק ללקוחות חווית קנייה נוחה ומזמינה, שכוללת את כל מה שהם רגילים לקבל בחנות פיזית, אך נותנת גם הרבה מעבר. זה הזמן ללמוד איך עושים את זה נכון.
בניית אתר חנות וירטואלית – איך זה עובד?
פרויקט של בניית חנות וירטואלית מורכב משלושה שלבים: אפיון, עיצוב והקמה. חשוב מאוד לבצע כל אחד מהשלבים בצורה מחושבת ומדויקת, על מנת שתוכלו להעלות לאוויר אתר אשר מתאים לצרכי העסק שלכם ומשקף את האופי הייחודי שלו. התוצאה הסופית צריכה למשוך לקוחות, לגרום להם לחזור ולעזור לכם להתבלט על פני המתחרים ואף לגבור עליהם. עם אתר טוב ומקצועי, השמיים הם הגבול, אבל לשם כך עליכם לקחת בחשבון מגוון רחב של מרכיבים, חלקם נועדו עבור הלקוחות וחלקם עבורכם – כדי שתוכלו לנהל את האתר בפרט והעסק בכלל, בקלות ובנוחות.
- התאמה למובייל – כל אתר צריך להיות זמין, נגיש וידידותי לא רק במחשב, אלא גם בסמאטרפונים ואפילו בטאבלטים. אתרים אשר מותאמים לכל הפלטפורמות מוכרים יותר וגם מועדפים על כאלה שלא מבחינת גוגל.
- קידום האתר – אם כבר מדברים על גוגל, כמובן שבשביל למשוך לקוחות לחנות שלכם, אתם צריכים להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש. איך עושים את זה? מתאימים את האתר לקידום אורגני (SEO) ומשווקים אותו, גם בגוגל וגם ברשתות חברתיות.
- הנעה לפעולה – עיצוב נכון ומזמין עושה נפלאות ליחס ההמרה של האתר. הצבעים, הגודל והמיקומים של הרכיבים השונים משפיעים באופן ישיר על כמות המכירות שתוכלו לבצע. מעבר לזה, אפשר להשתמש בפיצ'רים שונים לקידום נכון של המוצרים ושל מבצעים..
- סל קניות – חשוב לאפשר לגולשים לרכז את המוצרים שלהם במקום אחד. בנוסף, יש להקדיש תשומת לב מיוחדת למקרים בהם הלקוחות יכולים לבחור מאפיינים שונים כמו מידה, צבע, גודל וכו'.
- קבלת תשלום – המינימום הנדרש הוא חיבור של האתר ל-PayPal, אבל בהחלט כדאי להתחבר גם לשירות סליקה, ולאפשר תשלום בכרטיסי אשראי. בנוסף, יש להתחבר לשירות הפקת חשבוניות.
- שירות משלוחים – כדאי לתת ללקוחות שלכם מגוון אפשרויות של זמני ויעדי משלוח, וכמובן להשתדל לספק להם את ההזמנות במהירות האפשרית.
- ניהול תוכן – העבודה לא נגמרת לאחר שהסתיימה בניית חנות וירטואלית. אתר מסחרי משתנה בתדירות גבוהה, וחשוב לוודא שתוכלו לעשות את זה בצורה פשוטה.
- ניהול מלאי – אתרי סחר מתממשקים למערכת לניהול ומעקב אחר המוצרים השונים, וכן סטטוסים של הזמנות.
- ניהול קופונים – כדי להגדיל מכירות בעזרת קופונים ומבצעים, צריך מערכת שתוכל לתמוך בכך.
- הכרת הלקוחות – ניתן להשתמש במערכות שונות לניהול משתמשים.
בניית חנות וירטואלית בוורדפרס
יש לא מעט מערכות ניהול תוכן שניתן לבחור למטרת הקמת חנות וירטואלית, אבל המערכת המומלצת ביותר היא וורדפרס. יתרונותיה הרבים של המערכת הפכו אותה לנפוצה ביותר בתחום בניית האתרים כיום, והיא מתאימה לבניית אתרים מכל הסוגים, ובפרט מושלמת לצורך בניית חנות וירטואלית. וורדפרס פועלת על קוד פתוח, מה שמאפשר לבעלי האתר גמישות מוחלטת גם בהקמתו וגם בניהולו אחרי שעולה לאוויר. אתרי וורדפרס מותאמים למובייל ול-SEO ויכולים לכלול כל אחד מהמרכיבים הנ"ל ורבים אחרים, בעזרת אינספור תוספים והרחבות זמינים להתקנה. אחד מאותם תוספים הוא ווקומרס, שנועד ספציפית עבור בניית חנות וירטואלית.