האם כדאי לחפש קידום אתרים בזול ? בוודאי, כמו כל שירות אחר תמיד אפשר למצוא מישהו זול יותר. זה לא אומר בהכרח שהתוצאות יהיו יותר טובות או פחות טובות או מה רמת הידע והניסיון והאם מדובר בחברה או עוסק מורשה. מצד שני זה כן אומר שזמן העבודה המושקע באתר ובלקוח יהיה מוגבל לעומת הצעה יקרה יותר.
כיצד להגדיר תוצאות קידום טובות
חשוב להבין שרוב הלקוחות לא יודעים ולא מבינים מספיק כדי להגדיר מטרות שיווקיות באינטרנט-ולא של קידום אתרים. יש לקוחות שירצו להופיע כלפי מונחי חיפוש פחות רלוונטיים למטרות שלהם, יש לקוחות שבטוחים שמילה מסויימת תעשה להם הרבה עסקים ובכלל רוב הלקוחות מתביישים להגיד שהם לא יודעים מהם רוצים. לרוב מתוך חשש שמישהו יסדר אותם כי הם לא מבינים.
לא מדובר בהופעה גבוה בתוצאות מנועי חיפוש?
לא בדיוק. הופעה גבוהה בתוצאות בגוגל זה רק חלק מהעניין. איש קידום אתרים מקצועי אמור להסביר ללקוח מהם האפשרויות, המטרות ודרכי הפעולה המומלצות כלפי המטרות השיווק שלו ורק אחרי שהמטרות הוגדרו אפשר לקבוע מה נחשב טוב ומה נחשב לפחות טוב.
דוגמא לטעות נפוצה בקידום אתרים
לקוח בעל בית הארחה בצפת מבקש להופיע ראשון למילה צימר ומוכן לשלם Xעבור מונח תחרותי מאוד. גם אם איש קידום האתרים מיקם את האתר שלו במקום הראשון-עדיין לא מדובר בהצלחה. מדוע לא ? כי אם המטרה של הלקוח היא גיוס לקוחות חדשים במינימום עלות ויחס ההמרה גבוה לא בטוח שהמטרה הושגה בצורה האופטימלית.
הדרך הנכונה לקדם אתר
אם אותו לקוח היה פועל דרכנו העיצה היתה להתמקד במונח צימרים בצפון או בתי הארחה בצפת יכול כדי להוזיל עבורו את עלויות גיוס הלקוח בעזרת מילות מפתח נכונות יותר עבור המטרות שהוגדרו.
מסקנה
איכות השירות שיקבל לקוח קידום אתרים תלויה בעיקר בשלבי התכנון, בניסיון המקצועי של ספק השירות. כלקוח עליך לדעת מה בדיוק אתה רוצה עבור הארגון – תפקידו של המקצוען להוביל את התהליך שיביא אותך לשם מהר וזול ככל האפשר.