יש שיאמרו כי הכול כתוב מלמעלה וכי מה שיהיה, יהיה….
האמת קצת שונה, שכן לכל פעולה שאנו עושים בחיי היום יום יש השפעה על תוצאות אותו היום וכן על העתיד. כך גם בעסקים, קביעת אסטרטגיה וחישוב נכון של פעולות עתידיות, ישפיעו במידה ניכרת על תוצאות רווחיות העסק שלנו.
כאשר מדובר בעולם העסקים, ישנם מספר נתיבי פרסום ושיווק, אשר כל עסק ינהג בהם בצורה אחרת. אחד מאלו הוא אתר האינטרנט של החברה. אתר זה ישרת מספר פונקציות בעסק. טיבן שונה, אך יעודן אחד – הגדלת מכירות העסק.
בניית אתר פשוט תמלא את המשימות השוליות ביותר במכלול הפעולות שאנו מצפים מהאתר שלנו: מסירת האינפורמציה לגולש, משיכת מספר מועט של גולשים חדשים ותו לא. שימוש מושכל יותר באתר, תוך בניית אסטרטגיית השיווק של האתר עצמו, יסייע רבות במשיכת גולשים חדשים לאתר, הגדלת זמן השהיה של הגולשים והגדלת שיעור הגולשים החוזרים. המשך שהיית הגולש באתר, יש בה כדי להעלות את יחס ההמרה של מבקר שאינו רוכש למבקר שיבצע פעולת הזמנה.
אז איך בונים אסטרטגיה כזאת? תחילה יש לקבל החלטה בעניין תוכן האתר, על הפונקציונאליות שלו ובמיוחד על העיצוב של האתר. לעיצוב האתר משמעות רבה מאוד. עיצוב נקי, לדוגמא, יכול לשוות לאתר מראה של חברה וותיקה, מסודרת ורצינית מאוד. עיצוב זה בא לידי ביטוי בשימוש במספר קטן של גוונים חלשים, קווים ישרים ושימוש מצומצם בפלאש. לעיצוב זה יתרונות רבים, במיוחד כאשר החברה מתכננת להשקיע יותר בתוכן עבור הגולש. כך ניתנת ההזדמנות לחברה למכור עצמה כספק תוכן מקצועי, אמין ומעניין.
אך לא לכל אתר מתאים העיצוב המוקפד. ישנם אתרים שעיצוב שכזה עשוי לשעמם את הגולש ולאבדו. על כן, ניתן לעשות שימוש גם בעיצוב ססגוני יותר, עיצוב המכיל אלמנטים של פלאש ותנועה. עיצוב שכזה יכול לעניין מאוד גולשים אשר תוכן אינו מעניין אותם במיוחד ואפילו גולשים אשר מחפשים אחר "משהו קצת אחר". שימוש בעיצוב מסוג זה מבטיח דבר אחד – האתר שלכם אף פעם לא יהיה משעמם, תמיד תהיה בו תנועה והוא תמיד ישאיר את הגולש לעוד שנייה אחת יותר.
עיצוב האתר נקבע אמנם כחלק מאסטרטגיה, אך לעיתים עלות העיצוב עשויה להשפיע. על כן חברות בניית אתרים רציניות יכולות להציע גם מגוון פתרונות עיצוב נוחים יותר מבחינה תקציבית – תבניות קבועות מראש, אפליקציות לפי הזמנה ועוד. כל אלו מיועדים לגרום לאתר להיות רלוונטי למטרה.