בין אם מדובר באתר רשמי של תאגיד, בלוג אישי של חובבת סריגה או חנות מקוונת המוכרת שטיחים ומלחיות, לכל אתר באינטרנט יש מטרה מסוימת. הדרך היעילה ביותר להשיג את אותן מטרות היא על ידי עיצוב אתרים אפקטיביים.
בעלי אתרים לא תמיד מגדירים את מטרות האתר שלהם באופן ברור, ולכן אינם מצליחים לעצב אתרים אפקטיביים. הגדרת המטרות מאוד חשובה לתהליך העיצוב מכוון שהיא עוזר לקבוע את מראה האתר והממשק שלו על פי קריטריונים שונים כמו אופיו של קהל היעד, הציפיות שלו מהאתר וחווית המשתמש שהוא רגיל אליה.
אמנות השיווק
עיצוב אתרים אפקטיביים טומן בחובו יותר מהבנה בתחום האסתטיקה. בניגוד לאמנות גראפית לא מסחרית, עיצוב אתרים הוא תחום המצריך ידע נרחב בעולם השיווק.
אתרים אפקטיביים צריכים:
- להיראות מקצועיים
- להציג את מושא האתר באופן חיובי
- להיות מכווננים לקהל היעד
- להכיל אינפורמציה שימושית ונחוצה
- להשתמש בממשק נוח וידידותי למשתמש
- לכוון את הגולשים לבצע פעולה באמצעות אלמנטים ויזואליים וטקסטואלים
- לעלות ולתפקד במהירות
- להיות מותאמים למנועי החיפוש
מחיר ותמורה
אפילו אתרים שאין להם מטרה אחת מלבד אספקת מידע משלבים אלמנטים של פרסום, פרזנטצית מכירות ומיתוג. אתרי אינטרנט, בניגוד למודעות בעיתון, נותנים לכם את המרחב לפנות אל הלקוחות שלכם בפירוט רב.
בטווח הקרוב, הקמת אתר אינטרנט תעלה יותר מפרסום מודעה בעיתון. אבל בטווח הרחוק, מודעה בעיתון יורדת אחרי שבוע בזמן שאתר אפקטיבי נשאר בסביבה לתקופה בלתי מוגבלת ויכול עם הזמן לחלחל אל תוך תודעת הציבור.
עיצוב אתרים אפקטיביים הוא תהליך שלוקח זמן, כסף, מומחיות ויכולת המצאה, אך מדובר בהשקעה משתלמת: אתר אפקטיבי מספק לך יחסי ציבור מסביב לשעון, משרת את לקוחותיך וממציא לך לידים שעשויים להפוך למכירות.