פעמים רבות אנחנו נשאלים מהי הדרך הטובה ביותר למשוך את תשומת לבם של הגולשים. האם עיצוב מתוחכם ומרהיב יעורר אצלם סקרנות וישכנע אותם להישאר באתר? האם עלינו לשאוף לאתר בעל עיצוב המקנה לו סטטוס של יצירת אמנות?
אם אנחנו רוצים להקים אתר אישי שנוכל להראות לחברים, התשובה עשויה להיות כן. לעומת זאת, אם אנחנו מדברים על אתר אינטרנט עסקי לקידום חברה או שירות מסוים, עלינו ללכת על עיצוב אתרים פשוט וסולידי.
פשוט אבל מרשים
חשוב מאוד שלא לטעות בטרמינולוגיה: עיצוב אתרים פשוט אינו אומר שהאתר יראה דל או חובבני. להיפך – לאתרים המקצועיים והפופולריים ביותר יש את העיצוב הפשוט והמינימליסטי ביותר וגוגל הוא הדוגמה האולטימטיבית.
פשטות וצמצום הינם עקרונות משמעותיים מאוד באינטרנט בכל התחומים. בדיוק כמו שתכנים באתרי אינטרנט צריכים להיות מתומצתים ולהעביר את המסר בכמה שפחות מילים, כך גם העיצוב צריך להציג את רק מה שחיוני לאתר.
אם נעמיס שורה של אלמנטים ויזואליים על עיצוב האתר, במקום למשוך תשומת לב בדרך כלל נגרום להסחת דעת. המטרה הראשית של עיצוב אתרים היא ליצור סביבה ייעודית שמשקפת את נושא האתר ומבוססת על האפיון שלו.
אתרי פלאש – להימנע מהפיתוי
עיצוב אתרים בפלאש נראה כמו רעיון טוב: בתהליך פשוט יחסית ניתן לבנות אתר מרשים עם אנימציות מגניבות. אבל המחיר שתשלמו על השימוש בפלאש בגוגל הוא פשוט יקר מדי. זחלני הרשת של מנועי החיפוש לא מסוגלים לסרוק את תוכן של אתרי פלאש, ולכן יהיה קשה מאוד לקדם אותם.
אין זה אומר שהשימוש בפלאש פסול באופן מוחלט – ניתן לשלב גרפיקה ואנימציות בפלאש באתרים המבוססים על Html וכך ליהנות משני העולמות, אך חשוב להקפיד על איזון ועל טעם טוב.
עבודה עם מקצוענים
לאנשים רבים יש חוש אסתטי טוב, אך אין זה הופך אותם למעצבי אתרים מקצועיים. עיצוב האתר מהווה את הרושם הראשוני של האתר שלכם, ולכן אסור לכם להתפשר עליו. חפשו מעצב אתרים מנוסה עם מוניטין טוב ובדקו את העבודות שלו ואתרים אחרים שהוא עיצב.