אחת מהמטרות העיקריות של אתרי אינטרנט עסקיים היא קבלת פניות מלקוחות. לאחר שהאתר הצליח למשוך את עינו של הגולש, והתוכן שבו שיכנע אותו שמדובר בעסק בעל ערך, המטרה הסופית תהיה להוביל אותו ליצירת קשר עם העסק.
עיצוב אתר לקבלת פניות הוא תהליך עדין המורכב ממספר שלבים. אתר עסקי המעוצב היטב יזרום בצורה כזאת שתגרום לגולש לרצות ליצור קשר עם העסק באופן טבעי. הקו בין שכנוע יעיל ומניפולציה זולה הוא דק למדי, והגולשים באינטרנט רגישים אליו מאוד.
איך להכין את הקרקע
על מנת לגרום לגולש לפנות לעסק יש להציג בפניו את הצורך במוצר שהאתר מוכר. האתר צריך להציג בפני הגולש בעיה ואז להציע לו את הפיתרון. כמו כן, יש לשים דגש על ההטבה שהגולש עשוי להפיק מהפנייה.
מספר מוגבל של הנעות לפעולה ייחודיות
אפשר לתת לגולש מספר אפשרויות, אבל חשוב לא לבלבל אותו עם יותר מדי הצעות. למרות שאין הסכמה ברורה על מספר ההנעות לפעולה שכדאי להשתמש בהן, אם יש מספר הנעות לפעולה דומות, יש לצמצם אותן לאפשרויות ייחודיות בלבד.
השתמשו במילות ציווי!
הנעה לפעולה צריכה להודיע לגולשים בשפה ברורה וחד-משמעית מה הם אמורים לעשות. מילים כמו: התקשר, קנה, הירשם וכדומה מעודדות פעולה באופן מובהק.
על מנת ליצור תחושה של דחיפות ניתן להוסיף הצהרות כגון: הצעה לזמן מוגבל ו/או קנה עכשיו וקבל אייפון במתנה (בכפוף לתנאי המבצע)
מיקום נכון עושה המון
עיצוב אתר המיועד לקבלת פניות מוכרח להציב את ההנעה לפעולה שלו במיקום משמעותי. לרוב מיקום זה יהיה בראש העמוד בעמודה המרכזית, אך זה תלוי באלמנטים שונים בעיצוב האתר.
מלבד למיקום עצמו, הסביבה שבה נמצאת ההנעה פעולה תשפיע מאוד על התוצאה. הנעה לפעולה המוקפת בחלל ריק תמשוך יותר תשומת לב, בזמן שהנעה לפעולה המוקפת בתוכן מכל הכיוונים תלך לאיבוד ולא תהיה אפקטיבית.
למשוך את העין עם צבעים יוצאי דופן
השימוש בצבעים בהנעה לפעולה מאוד אפקטיבי לקבלת פניות, במיוחד אם שאר האתר מבוסס על פלטת צבעים סולידית יחסית. אל תסתמכו אך ורק על השימוש בצבעים – גולשים רבים הם עיוורי צבעים.
הגודל קובע
גדול יותר זה לא תמיד טוב יותר כשמדובר במושגים הכללים של עיצוב אתרים, אבל כשמדובר בעיצוב אתר לקבלת פניות, הנעה לפעולה גדולה תהיה לרוב אפקטיבית יותר. כשמוסיפים גודל למיקום, ריווח וצבעים, יוצר מצב בו הגולש לא יוכל להתעלם מהקריאה לפעול.
הנעה לפעולה בכל עמוד
הנעה לפעולה צריכה להופיע בכל עמוד באתר בצורה זו או אחרת. אם הגולש מגיע למבוי סתום, אסור לתת לו לעזוב מבלי להגיב להנעה לפעולה. אפשר להשתמש בניסוחים שונים בעמודים שונים, כל עוד זה מקרב את הגולש למטרה האולטימטיבית.