פלטפורמה לבניית אתרים

אחת ההחלטות החשובות ביותר שצריך לקבל כאשר מחליטים לבנות אתר לעסק, היא באיזו פלטפורמה לבניית אתרים להשתמש. זוהי החלטה שתשפיע עליכם גם בטווח הקצר – לכל מערכת יש תכונות אחרות אשר משפיעות על תהליך הקמת האתר ועל התוצר הסופי, וגם בטווח הארוך – אחרי שהאתר עולה לאוויר צריך לנהל ולקדם אותו, והיכולת לעשות את זה לא בהכרח זהה בכל המערכות. אז איך בוחרים? יש פרמטרים רבים, אבל החשוב מכולם הוא גמישות. כלומר, מומלץ מאוד לוודא שאתם מקימים אתר שמתאים לצרכים שלכם ושלא מגביל אתכם בשום צורה.

 

מהי פלטפורמה לבניית אתרים?

פלטפורמה לבניית אתרים היא מערכת, שמטרתה לאפשר בניית אתרים מקצועיים ומעוצבים בלי לדעת לכתוב קוד, באמצעות רכיבים מוכנים, תבניות ועזרים שונים. כאשר האתר מוכן, משתמשים במערכת גם כדי לנהל ולערוך אותו, כלומר להוסיף ולהסיר עמודים, לעדכן תכנים ועוד. אפשר לחלק את הפלטפורמות השונות לשני סוגים:

מערכת בקוד פתוח

מערכת זמינה ונגישה לכולם ומספקת מגוון רחב של אפשרויות, ללא צורך להתקבע על תבניות או מבנה מסוים. מערכת כזו מאפשרת למפתחים בכל קצוות העולם להמשיך לפתח את הקוד. כתוצאה מזה, המערכת משתפרת ומשתדרגת כל הזמן.

מערכת בקוד סגור

במערכת זו לא ניתן לערוך שינויים כלל, מכיוון שהיא שייכת לחברה כלשהי. למשתמשים אין גישה לקוד וכן אין להם אפשרות להקים אתר בכתובת לבחירתם (דומיין פרטי) אלא רק בכתובת שמספקת החברה.

כפי שאמרנו, גמישות צריכה להיות בראש רשימת השיקולים שלכם בבחירת פלטפורמה לבניית אתרים, ולכן כמובן שמומלץ לבחור במערכת בקוד פתוח. עם זאת, על מנת שתבינו את ההבדל, הסקירה שלנו תכיל גם מערכות בקוד סגור.

 

וורדפרס –  WordPress

נתחיל מהפלטפורמה הפופולרית וגם המומלצת ביותר עבור בניית אתרים לעסקים וניהולם. וורדפרס היא מערכת חינמית, מבוססת קוד פתוח, שמתאימה לבניית אתרים מכל הסוגים ובכל הגדלים. מכיוון שהרבה מאוד אנשים משתמשים בה, כמות המפתחים שעובדים על הקוד שלה עצומה. התוצאה – עשרות אלפי תוספים והרחבות שניתן להוסיף לאתר שלכם. חלק מהתוספים הללו אמנם עולים כסף, אבל גם אם תבחרו להשתמש באחד או כמה כאלה, לא תצטרכו לעמוד בעלויות כבדות.

בניית אתר וורדפרס היא פשוטה ונוחה מאוד, ובעזרת תבניות קיימות אפשר לבנות לבד בלוגים, אתרי תדמית, אתרי חנות וכו'.  עם זאת, כדאי להיעזר בשירותיה של חברה לבניית אתרים לניצול מקסימלי של יכולות המערכת. האתרים של וורדפרס ידידותיים למנועי החיפוש, מותאמים למובייל, נוחים לתפעול ולגלישה ומאפשרים גמישות בלתי מוגבלת.

 

ג’ומלה – Joomla

מערכת נוספת בקוד פתוח, אך פחות ידידותית למשתמש מאשר וורדפרס. ג'ומלה מורכבת יותר לפיתוח, ולכן מספקת פחות אפשרויות. היא מתאימה בעיקר לבניית חנויות אינטרנט, אך כפי שתבינו בהמשך, אם המטרה שלכם היא בניית אתר מכירות, ייתכן שיש לכם אפשרויות טובות יותר.

 

מג’נטו – Magneto

מג'נטו נוסדה בישראל ושילוב היכולות שלה בפיתוח אתרי חנות עם העבודה שהיא מבוססת קוד פתוח הפך אותה למצרך מבוקש, אך בעיקר בקרב עסקים גדולים, כי היא דורשת הבנה בקוד ובעיקר עולה די הרבה. לשם ההשוואה, הקמה של חנות אינטרנטית באמצעות וורדפרס אמנם מצריכה רכישה של תוסף בתשלום, אך עדיין תהיה זולה מהקמת אתר במג'נטו.

 

שופיפיי – Shopify

פלטפורמה נוספת שמיועדת לעולמות האיקומרס, הפעם בקוד סגור. למרות העובדה, הזו היא נוחה לשימוש ופופולרית מאוד, אך יש לה שני חסרונות בולטים: היא לא מתאימה כל כך לאתרים בעברית, והשימוש בה כרוך בתשלום.

 

וויקס – Wix

עוד פלטפורמה לבניית אתרים בקוד סגור, ומערכת נוספת שנולדה כאן בישראל. וויקס נוחה ולא מצריכה ידע בקוד, ואפשר לבנות בה אתרים בצורה פשוטה ומהירה. עם זאת, אי אפשר להכניס למערכת תוספים מבחוץ והחיסרון הבולט ביותר – חייבים להשתמש בדומיין של האתר. למעשה, אם תרצו לעזוב ולהחליף כתובת באתר, תצטרכו להשאיר את כל מה שבניתם בוויקס מאחור.

כעת כל מה שנותר לכם הוא להחליט באיזו מערכת לבנות את האתר שלכם, ולצאת לדרך. בהצלחה!

לא משנה מה התחום העסקי שלך אנחנו יכולים לעזור לך
  • לבלוט
  • ולזהור
במרחב הדיגיטלי
לא משנה מה התחום העסקי שלך אנחנו יכולים לעזור לך
  • לבלוט
  • ולככב
במרחב הדיגיטלי
One Stop Shop דרונט מספקת לכם כל מה שתצטרכו כדי להצליח:
  • כתיבת תוכן שיווקי
  • שירותי הזנת תכנים מקצועית
  • תרגום תכנים לכל השפות
  • secured-pament-icon
    שירותי סליקה
  • מערכת דיוור ניוזלטרים
  • תמיכת משתמשים לעזרה בשוטף
  • אירוח אתר מאובטח,גיבויים ועדכונים

נשמח לשמוע ממך :)

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר, השאירו פרטים:

contact inner pages

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם מלא*
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
We
  • love
  • love
  • love
what we do and it shows:

טעימה קטנה מפרויקטים של בניית אתרים בוורדפרס:

מאמרים וטיפים בנושא בניית אתר לעסק:

הקמת אתר וורדפרס

פיתרון של הקמת אתר וורדפרס הפך עם השנים לנפוץ בשל היתרונות הרבים של המערכת. רוצים להקים אתר מקצועי שישרת את צרכי העסק שלכם ויזניק אותו קדימה? היכנסו לכתבה

קרא עוד »

בניית אתרים לשיווק

בניית אתרים לשיווק חברה או עסק באינטרנט הפכה בשנים האחרונות לדבר שבשגרה. עם התפתחות הטכנולוגיה והתחזקות הנוכחות של האינטרנט בחיי היום-יום, חברות רבות פונות לשיווק באינטרנט של מוצרים חדשים וישנים ולהגברת נוכחות המותג שלהן בקרב הקהל.

קרא עוד »

נשמח לשמוע ממך :)

מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

contact from header

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם מלא*
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
בודק...