כמו כל עסק טוב, אתר אינטרנט מצליח יכול להגיע לנקודה בו עליו להתרחב ולשאוף למחוזות חדשים ורווחיים. אתרים ישראלים אשר מצליחים לכבוש את הזירה המקומית, לעיתים גם מעוניינים לפתוח את שעריהם לקהל הבינלאומי, וקידום אתרים בחו"ל יכול להגשים את השאיפה הזאת.
קידום אתרים בחו"ל – קהל פוטנציאלי גדול יותר
קידום אתרים בחו"ל אינו שונה בתכלית מקידום אתרים בישראל. ההבדל העיקרי הוא סדר הגודל של התחרות, הלקוחות ותוצאות החיפוש. התהליך של קידום אתרים מקצועי בחו"ל לרוב יהיה ארוך יותר, קשה יותר ויקר יותר. הסיכויים להגיע לראש טבלת החיפושים נמוכים יותר, אך עם זאת הקהל הפוטנציאלי גדול בהרבה.
תרגום אתר קיים לשפה לועזית
הדבר הראשון שיש לעשות על מנת לקדם אתר בחו"ל הוא ליצור גרסה חדשה לאתר הקיים. אתרים בעברית אינם אפקטיביים במיוחד בשוק הבינלאומי. האפשרות הסטנדרטית היא ליצור גרסה של האתר באנגלית – השפה הפופולרית ביותר באינטרנט.
אפשרות נוספת היא יצירת אתר בשפה אחרת שאינה אנגלית – תלוי בקהל היעד הפוטנציאלי של האתר והמוצרים / שירותים שהוא מספק. יהיה גם צורך בהתאמה של האתר לתרבות המקומית, בין אם מדובר באירופה, המזרח הרחוק או מדינות ערב. כמו כן, יש לרכוש דומיין ושירות אחסון הנמצאים במדינה שהאתר מיועד אליה.
פיתרונות מקומיים בגוגל
לרוב המדינות יש גרסה מקומית של גוגל, ולמרות שבבסיסו מדובר באותו מנוע חיפוש, ישנם הבדלים בין התוצאות המופיעות בגרסאות השונות. לכן יש לוודא שמלאכת קידום האתרים תהיה מותאמת לגרסה הרלוונטית, בין אם מדובר בגוגל ספרד, גוגל סין או גוגל העולמי.
היתרון של השפות הלטיניות על השפה העברית בתחום קידום האתרים הוא משמעותי, מכוון שבשפות הלטיניות משתמשים במילות קישור ולא באותיות קישור, ולכן קל יותר למקד את מילות המפתח לקידום האתר. כמובן שלכל שפה יש את השגיונות שלה, ויש להכיר אותה היטב על מנת לבצע קידום אתרים יעיל ומקצועי בחו"ל.