קידום אתרים תלוי במרכיבים שונים, והחשובים שבהם הם תוכן האתר ומבנה האתר. אופטימיזציה של האתר לצורך קידום אתרים דורשת ממך לעקוב אחר מספר כללים בסיסיים. במאמר זה נבקש לסקור את חמשת "כללי היסוד" של קידום אתרים.
1. עיצוב אטרקטיבי
עיצוב אטרקטיבי של אתר הוא המפתח לרושם ראשוני חיובי של הגולש, ופתח להמשך אינטראקציה בינו לבין האתר. נסה להקפיד על כך שאתר האינטרנט שלך יעוצב באופן נעים לעין, הקדש מחשבה לצבעי הרקע, לבחירת התמונות והפונטים ונסה לשאוף לכך שהאתר כולו ישדר הרמוניה של החלקים השונים זה עם זה.
2. ניווט ברור
קשיים לנווט באתר הם אחת המכשלות הגדולות של כל אתר אינטרנט ואחת הסיבות בגללן נוטשים גולשים אתרים. נסה לוודא שהאתר שלך מחולק למספר חלקים בצורה הגיונית ושהגולש לא יתקשה להגיע מחלק אחד למשנהו. הגדלת הפופולאריות של האתר תגביר את זרם הגולשים בו, את החשיפה אליו ותסייע לך בכל משימת קידום אתרים.
3. תוכן רלבנטי
אחד המפתחות החשובים של קידום אתרים איכותי ויעיל הוא התוכן. אם האתר שלך מוקדש לנושא מסוים, דאג לכך שהאתר שלך יכיל מידע שימושי ומועיל בנושא זה. אתר הגודש את דפיו בתכנים חסרי קשר מספק זה לזה, ירתיע את הגולש ויגרום לו לפתח ספקות בנוגע לאמינותו של האתר ושל התכנים המופיעים בו. התוצאה הצפויה היא ירידה בפופולאריות של האתר ודעיכה של מספר המבקרים בו.
4. צפיפות מילות המפתח
מילות מפתח הן תנאי הכרחי נוסף של קידום אתרים המסוגל להשיג את מטרותיו. דאג שעמודי האתר שלך יכילו מילות מפתח רלבנטיות, על פי מילות החיפוש המבוקשות במנועי החיפוש. חשוב, עם זאת, להקפיד על כך שמילות המפתח תהיינה רלבנטיות לנושא בו עוסק האתר ושלא תופענה בצפיפות גבוהה מדי. גודש של מילות מפתח גורם למנועי החיפוש לדרג את תוכן האתר כאיכותי פחות.
5. בניית קישורים
הדגש את ההיבטים המרכזיים של התוכן שלך באמצעות קישורים רלבנטיים. קישורים הינם אחד היסודות של הערכת האתר על ידי מנועי החיפוש ולכן הם הכרחיים לצורך קידום אתרים. ביכולתך גם להצטרף לתוכניות החלפת קישורים עם אתרים אחרים, אך חשוב שהחלפת הקישורים תתבצע עם אתרים בתחומים רלבנטיים או דומים לתחום בו עוסק האתר שלך.
כללים אלה הם רק הבסיס של קידום אתרים. אם תקפיד עליהם ותציב את טובתו של הגולש שלך במקום גבוה בסדר העדיפויות שלך, רבים הסיכויים שהאתר שלך יהיה אתר מצליח.