קידום אתר אינטרנט במנועי חיפוש מוגדר כאוסף הפעולות הגורמות לאתר להופיע במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. עם התפתחות ההבנה והמודלים העסקיים באינטרנט התבררה חשיבותם המכרעת של המיקומים במנועי החיפוש.
עסקים הפנימו כי ערוץ חיפוש המידע העיקרי של הגולשים ברשת הינו מנועי החיפוש ומי שרוצה להגיע לתודעת הגולש ולעניין אותו במוצריו או שירותיו – חייב להשקיע באפיק ניתן לאמוד בצורה טובה את התועלת העסקית למיקום טוב במנועי החיפוש כאשר כלל האצבע הינו תחשיב המבוסס על מספר ההפניות (לידים עסקיים) המתקבלים, אחוזי המימוש של פניות אלו והתועלת השולית (הרווח) מכל פניה שמומשה.
בתחומים רבים התועלת השולית המתקבלת ממיקום טוב במנועי החיפוש – עולה על התועלת המתקבלת מכל אמצעי פרסום אחר – ומכאן נובעת התחרות ההולכת ומתפתחת בתחום קידום אתרים באינטרנט, מה שגרם לכך שבעת בניית אתר חדש נושא קידום האתר ברשת תופס היום חלק חשוב וקריטי.
ישנה הבדלה ברורה בין קידום אתרים אורגני – טבעי (SEO – SEARCH ENGINE OPTIMIZATION) במנועי החיפוש לבין קידום באמצעות הצבת מודעות פרסום תלויות חיפוש – קידום אתרים בתשלום.
מודעות פרסום אלו מכונות (PPC – PAY PER CLICK)על שם מודל החיוב בהן. החיוב מתבצע לפי מספר הפעמים בהן הקליק הגולש על המודעה כפול מחיר ההקלקה אותו מוכן המפרסם לשלם.
גם קידום אתרים אורגני וגם קידום אתרים בתשלום – PPC הפכו בשנים האחרונות לתחומים תחרותיים מאוד ובהתאם עלתה דרמטית רמת המקצועיות והתחכום בתחום.
במאמר זה נעסוק בתחום קידום אתרים אורגני – SEO,
את עבודת קידום האתר ניתן לחלק לשני תחומים עיקריים:
1. קידום אתר ע"י עבודה באתר עצמו (ON PAGE)
2. קידום אתר ע"י עבודה מחוץ לאתר (OFF PAGE)
למנועי החיפוש ו- GOOGLE בראשם עשרות פרמטרים ידועים וכנראה עשרות רבות שאינם ידועים – המשפיעים על דירוג האתר ובהתאם – מיקומו בתוצאות החיפוש – קידום אתרים. הפרמטרים העיקריים קשורים לבנייתו התקינה של האתר מבחינה טכנית (בהתאם לתקנים מקובלים), לאיכות, כמות ותדירות העדכון של תכני האתר, וותק האתר, כמות המבקרים בו וסעפת הקישורים המוליכים אל האתר מאתרים אחרים.
במסגרת עבודת ה- ON PAGEאנו מטפלים בשני תחומים עיקריים:
1. טכנולוגיה – דרונט מתאימה את אתריה לדרישות הטכנולוגיות הידועות של מנוע החיפוש על מנת להקל על תוכנת מנוע החיפוש באיתור וסיווג המידע באתר וקידום אתרים. תכונה זו אינה טרוויאלית כלל. עדכון הטכנולוגיה דורש מעקב צמוד אחר ההתפתחויות בתחום, איסוף מידע המתקבל מלקוחותינו הרבים
2. תוכן – כמות התוכן והרחבתו (באמצעות כלי ניהול של האתר, השתתפות גולשים, שאיבת תוכן אוטומאטית ועוד.). רלוונטיות התוכן – החל משמות הקטגוריות ותתי הקטגוריות וכלה במאמרים או תאורי מוצרים. כתיבה נכונה של התוכן תוך הקפדה על איזכור ביטויים רלונטיים מסייעת לדרוג הרוונטיות של הדף במנועי החיפוש ובהתאם לקידום האתר.
במסגרת עבודת ה-PAGE OFF מטופלים בעיקר:
1. הפניות לאתר – לינקים מאתרים אחרים המסייעים בקידום אתר (אתרים בעלי PR גבוהה, אתרי סמכות וכדומה)
2. הפניית תנועת גולשים המשפרת את דירוג האתר.
3. פעולות הפנייה אחרות דרך לינקים עקיפים (פורומים, בלוגים, WEB2 וכדומה)
בדרונט פותחו במהלך השנים טכנולוגיות וטכניקות קידום אתרים מתקדמות המאפשרים ללקוחותינו למצות את הפוטנציאל העיסקי באתרים אותם אנו בונים עבורם.
לקוחות דרונט הרוכשים את שירות קידום אתרים אורגני בחברתנו נהנים מקבלת פתרון משולב כאשר הלקוח עובד מול גוף אחד המספק את פתרון קידום האתר הטכנולוגי כחלק מחבילת השירות המלאה ובכך נחסכת מהלקוח העלות הנוספת האופינית לעבודת חברות קידום אתרים הנדרשות לרכוש שירותים אלו מחברת בניית אתרים.
תהליך קידום האתרים מתחיל אופטימלית עוד בשלב תכנון האתר ממשיך דרך בניית אתרים והינו תהליך מתמשך לאורך כל זמן פעילות האתר.