קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, מורכב ובהחלט לא זול, אף כאשר מדובר על אתרים בעברית, אבל הוא הופך לבעייתי הרבה יותר כאשר מדובר על קידום אתרים במספר שפות. חשוב לזכור שעברית היא שפה זניחה באינטרנט, ושכל מאמצי הקידום שאנו עושים בעברית הם מקומיים בלבד.
קידום אתרים באנגלית, לעומת זאת, הוא מורכב וקשה הרבה יותר, ועל אחת כמה וכמה כאשר אנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו במספר שפות במקביל. במקרה כזה יש לבצע קידום אורגני עבור כל שפה בנפרד, וזה כמובן אינו תהליך פשוט וזול. אך עבור עסקים הפונים לגולשים הדוברים מספר שפות, זו בהחלט השקעה המחזירה את עצמה.
קידום אתרים במספר שפות מעורר שאלות המתחילות כבר בשלב בניית האתר. האם למשל עלינו לבנות מספר אתרים במספר שפות או שמא עדיף לבנות אתר מרכזי אחד, הכולל תכנים רבים בשפות שונות? התשובה על כך אינה כה ברורה מאליה ויש בה פנים לכאן ולכאן. קידום אתרים במספר שפות מעורר שאלות המתחילות כבר בשלב בניית האתר. האם למשל עלינו לבנות מספר אתרים במספר שפות או שמא עדיף לבנות אתר מרכזי אחד, הכולל תכנים רבים בשפות שונות? התשובה על כך אינה כה ברורה מאליה ויש בה פנים לכאן ולכאן.
מצד אחד, אתר מרכזי מפגין את הגודל והעושר בתכנים ומוסיף רבות לתדמית של החברה, לאמינות שלה ולמהימנות המידע המוצג באתר שלה. מצד שני, הוא יאלץ אותנו לבצע קידום אתרים אורגני למספר שפות. שאלה חשובה נוספת היא האם לבחור בדומיין מקומי או בינלאומי? ואם בחרנו בדומיין מקומי, מהי המדינה תחת שמה נאחסן את הדומיין? לתשובה על כך יש חשיבות רבה והשלכות מרחיקות לכת לגבי קידום אתרים.
ככלל אצבע ניתן לומר שחלוקה למספר אתרים בשפות שונות עדיפה מבחינת קידום אתרים, מאחר והיא מאפשרת לקדם כל אתר כאתר מקומי, בשוק אליו הוא פונה. אם אתם מעוניינים בכל זאת ליצור אתר מרכזי במספר שפות, טוב תעשו אם תחלקו את האתר למספר שפות, שכל אחת מהן תמוקם בתת-דומיין נפרד.
במהלך הבנייה וגם במהלך קידום האתר תוכלו להתייחס לכל אחד מתת-דומיינים אלה כאתר נפרד, הדורש קידום מקומי. מומלץ כי חברה המתמחה בתחום של קידום אתרים בשפות שונות תלווה הן את בניית האתר מתחילתו ועד סופו והן את תהליך הקידום. אתר שהותאם מראש לסוג כזה של קידום, יכול לחסוך הוצאות רבות בהמשך.