קידום אתרים הוא מקצוע לכל דבר. בשוק קיימות חברות ורבות וגם מומחים העובדים באופן פרטי המקדמים אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש. עם זאת חשוב לציין שקידום אתרים הוא תחום דינאמי וניתן ללמוד אותו תוך כדי עשייה. קידום אתר בשיטת עשה זאת בעצמך אפשרי בהחלט הודות לכמויות אדירות של טיפים ומידע שניתן למצוא ברחבי האינטרנט.
קידום אתר – עשה זאת בעצמך – הבסיס
קידום אתר תלוי במספר גורמים, כאשר חלקים ידועים וקבועים וחלקם משתנים בהתאם למגמות בשוק והאלגוריתם של מנועי החיפוש. כל אדם הניגש לקידום אתר בשיטת עשה זאת בעצמך צריך להכיר ולבצע את העקרונות הבסיסיים:
- מחקר מילות מפתח – מילות מפתח הן הבסיס לקידום אתרים במנועי החיפוש. יש לאתר את מילות המפתח והביטויים הרלוונטיים לתחום בו עוסק האתר, ולבחור את אלו המקבלים את מרבית החיפושים בגוגל. לפעמים כדאי לבחור דווקא ביטויי נישה עם היקף חיפושים נמוך יותר, כי כך ניתן יהיה להגיע לקהל הפוטנציאלי הרלוונטי ביותר.
- מחקר שוק – פעולה חיונית לכל עסק. היתרון באינטרנט הוא שניתן למדוד כמעט את הכל. באמצעות מחקר ברשת אפשר להשיג מידע מועיל על קהל היעד של האתר, על המגמות השונות בתחום ועל המתחרים בשוק.
אחרי שהשגנו את כל האינפורמציה הנחוצה לנו מהמחקר, הגיע הזמן ליישם את מה שלמדנו באתר עצמו. תהליך זה נקרא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), ולרוב הוא מצריך ידע בעריכת HTML. אופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש כוללת שיפוץ מאסיבי של קוד האתר תוך שימוש במילות המפתח שנבחרו.
בנוסף יש לבצע אופטימיזציה של התכנים המופיעים באתר. יש להחדיר את מילות המפתח לכל הטקסטים באתר בצורה חכמה כך שנוכל לגרום לגוגל לזהות את האתר כרלוונטי למילות המפתח, מבלי לפגום באיכות התוכן המופיע באתר.
אלה הם רק עיקר הדברים של קידום אתר בשיטת עשה זאת בעצמך. קחו בחשבון שמדובר בעבודה מתמשכת, שתוצאותיה לא תמיד מגיעות באופן מיידי, וחוקי המשחק משתנים מתקופה לתקופה.