שלבי קידום אתרים מקצועי מתחילים בדרך כלל בתהליך בניית האתר עצמו. תמיד אפשר לשכור חברת קידום אתרים שתעשה אופטימיזציה לאתר מוכן, אבל כדי לחסוך זמן וכסף, מומלץ לעבוד עם חברת בניית אתרים שעוסקת גם בקידום אתרים.
מחקר מילות מפתח
הראשון מבין שלבי קידום אתרים מקצועי הוא מחקר מילות המפתח. חברת קידום האתרים תחפש את הביטויים הרלוונטיים לתחום בו האתר עוסק ותאתר מתוכם את הביטויים הפופולריים ביותר בחיפושי הרשת.
שלב נוסף בתהליך קידום אתרים מקצועי הינו מחקר שוק: חברת קידום האתרים תבדוק מיהם המתחרים של האתר שבתחום המדובר, איזה אתר נמצא כרגע בראש תוצאות החיפוש של מילות המפתחות שנבחרו ובאילו ביטויים נוספים אותו אתר מוביל משתמש לצורכי קידום.
אופטימיזציה מובנית וכתיבת תכנים
השלב השלישי ואולי המהותי ביותר בתהליך קידום אתרים מקצועי הוא שלב האופטימיזציה של קוד האתר והתוכן המופיע בו. חברת קידום אתרים מקצועית תדע לבנות את האתר על פי הסטנדרטים הבינלאומיים של דפדפנים ומנועי חיפוש.
כמו כן, החברה תשתמש במילות המפתח שנקבעו מקודם ותחדיר אותן לתגיות, הכותרות והטקסט הנסתר של האתר, ותכתוב תכנים איכותיים המתבססים על אותן מילות מפתח. אם קיימת האפשרות, החברה תעלה תכנים חדשים לאתר מדי פעם על מנת להפוך אותו לדינאמי יותר.
השלב הוא יהיה לקדם את האתר באתרים חיצוניים. רישום של האתר באינדקסים של מנועי חיפוש ופורטלים הוא תהליך פשוט אך חיוני.
האתגר הגדול יותר הוא לגרום לאתרים אחרים לפרסם קישורים לאתר. ישנן כמה שיטות להשיג את המטרה הזאת:
- "סגירת עסקאות" עם אתרים אחרים ברשת: הם יפרסמו קישורים לאתר שלכם ובאתר שלכם יופיעו קישורים שלהם בתמורה.
- פרסום קישורים ומידע על האתר באתרי תוכן גולשים, פורומים, בלוגים וכדומה.
- שימוש בקישורים ממומנים, באנרים ודרכי פרסום שונות באתרים פופולריים שונים.
גם אחרי שהושלמו כל שלבי הקידום הנ"ל, העבודה עדיין לא נגמרה. האלגוריתם של מנועי החיפוש תמיד משתנה, ולכן יש לעקוב אחר השינויים האלה וליישם אותם באופטימיזציה של האתר.
בסופו של דבר, קידום אתרים מקצועי הוא תהליך של ניסוי וטעייה.