מהן הסגולות של תוכן, שהופכות אותו לכה חביב על מנועי החיפוש? למה אתר שמכיל תוכן רב מקודם הרבה יותר מהר מאתרים אחרים ומהו הקשר בין חברות בניית אתרים לתוכן? על כל אלו, וקצת יותר, במאמר הבא.
עובדה פשוטה היא שבתהליך בניית אתר המיקוד הוא בעיצוב ובפונקציונאליות שלו, כאשר השאלה שנותרת פתוחה היא- האם האתר אכן ימשוך גולשים? בשל חשיבות הקידום של האתר במנועי החיפוש, חלק ניכר של החברות לבניית אתרים דואגות לבנות, או לקנות, מערכות ניהול תוכן המאפשרות גם קידום אתר בסיסי. יחד עם זאת, לאחר בניית האתר יש לעבור לשלב הבא, כתיבת התוכן באתר, תוך תיוג התוכן באמצעות מילות המפתח הרלוונטיות, המבוקשות על ידי הגולשים. לא מעט אתרים נותרים במצב "שלדי" מספר חודשים, מכיוון שבעלי האתרים לא התפנו לדאוג לעניין כתיבת התוכן, אשר דורש משאבי זמן לא מעטים.
לעיצוב ולמבנה האתר תפקיד חשוב במשיכת עין הגולשים והארכת זמן השהות של הגולשים באתר. לתוכן חשיבות גבוהה גם כן וזאת לא רק מכיוון שתוכן רלוונטי יאריך את שהות הגולשים ויוביל לגולשים חוזרים, אלא גם יקבע את מיקום האתר בתוצאות האורגניות במנועי החיפוש. אתר עם העיצוב היפה ביותר, בו הושקעו בו עשרות אלפי שקלים, עלול להגיע למקומות רחוקים מהדף הראשון בגוגל וביאהו, במידה והתוכן בו לא נכתב בהתאם לפרמטרים שעל פיהם מנועי החיפוש מאנדקסים את עמודי התוכן.
לא רק התוכן באתר עצמו יקבע את קצב הפניית הגולשים ממנועי החיפוש, אלא גם תוכן רלוונטי המתפרסם על ידי בעלי האתר באתרים חיצוניים, המושכים קהל גולשים רחב יותר. תפקיד תוכן זה הוא להפנות גולשים מאתרים אחרים לאתר המיועד ואת זאת עושים באמצעות כתיבת תוכן מעניין ורלוונטי. תוכן זה מהווה ערוץ פרסומי עבור האתר וניתן לפרסמו באתרי מאמרים, בבלוגים, בקהילות ובפורומים מתאימים.
ניתן להבחין בין סוגים שונים של תוכן:
תוכן לקידום אתרים-
תוכן שהינו מאמרים אינפורמטיביים, המכילים בין השורות מילות מפתח נבחרות בצפיפות משתנה.
תוכן לאתר-
מתייחס לעמודי התוכן באתר, כגון דף הבית, דף אודות, דף מוצרים ושירותים וכו'. הכתיבה היא שיווקית וכוללת קופירייטינג, ומטרתה לשווק ולמכור את המוצרים/השירותים המוצעים על ידי האתר.
תוכן מחוץ לאתר
תוכן המתפרסם באתרים חיצוניים שונים, כאשר התוכן מקצועי, אינפורמטיבי ובעל ערך לגולש.
המכנה המשותף של כל סוגי התכנים הוא כתיבת תוכן איכותי וממוקד, על בסיס המטרה שלשמה הוא נכתב, שכן הגולש אינו נשאר זמן רב באתר. במידה והתוכן אכן שכנע את הגולש כבר בשניות הראשונות לביקורו – הרווחת ומכרת !