מחקר מילות מפתח הוא אחד השלבים החשובים ביותר אותם מבצעים לפני תהליך של קידום אתרים. מטרת המחקר היא למצוא את רשימת החיפושים הפופולאריים ביותר בקרב הגולשים, אשר מתאימים לאתר ויביאו אליו תנועה איכותית וממוקדת, אותה ניתן יהיה לאחר מכן להמיר לפניות.
תהליך מחקר מילות המפתח מורכב ממספר שלבים :
סינון ראשוני של מילות המפתח
בשלב זה צוות קידום האתרים (SEO) המקצועי של דרונט בונה רשימה ראשונית של מילות מפתח על סמך כלים של גוגל אשר מחזירים את נפח החיפוש המוערך של כל מילה, כאשר המילים שנבחרות הן בעלות נפח חיפוש משמעותי של כמה מאות חיפושים בחודש לכל הפחות.
במקביל נבנית רשימה נוספת של מילות מפתח נרדפות או דומות שאותן לא ניתן למצוא תמיד באמצעות הכלי, ולכן לרוב מתבססים על חיפוש מילות המפתח בגוגל עצמו ודליית מילות חיפוש נוספות מן המתחרים העולים בחיפוש.
לאחר מכן הצוות יושב ביחד עם הלקוח ומסנן רק את המילים הרלוונטיות ביותר. ייתכן בהחלט כי חלק מן המילים הן אמנם בעלות נפח חיפוש גבוה, אך אינן רלוונטיות לבעל העסק. לדוגמה, מדביר מקצועי שמבצע ריסוס בבתים אינו מבצע בהכרח גם הרחקת יונים, למרות שיש זיקה בין החיפושים הללו.
קביעת סדר עדיפויות והתווית אסטרטגיית הקידום
בשלב הבא של התהליך, צוות הקידום של דרונט בוחן את רמת התחרותיות של כל אחת ממילות המפתח שנבחרו ובהתאם לפופולאריות של אותה המילה וחשיבותה לבעל העסק, קובע את סדר העדיפויות : באילו מילים יש להשקיע יותר משאבי קידום ובאילו פחות (לעיתים הדבר תלוי גם בתקציב הקידום העומד לרשותו של הלקוח).
שילוב מילות המפתח באתר
בשלב זה צוות דרונט מטמיע את מילות המפתח באתר של הלקוח או מדריך את עורכי התוכן של האתר כיצד לעשות זאת. ההטמעה מתבצעת לרוב באותם חלקים אשר מנועי החיפוש רגישים אליהם, כולל הכותרות ותיאורי העמודים המופיעים בגוגל, הכותרות הפנימיות של כל עמוד וכמובן הטקסט עצמו. במקרים מסוימים יש צורך לשנות את ההיררכיה הקיימת של האתר בהתאם לקביעת סדר העדיפויות מהשלב הקודם.
כעת, בסופו של התהליך יש ללקוח תוכנית עבודה או "מפת דרכים" לקידום האתר בהסתמך על מילות המפתח השונות וניתן להתחיל בתהליך הקידום עצמו.