קידום אתרים מהו?

הבנת העיקרון הבסיסי בהתאמת אתרים למנועי חיפוש, קידום אתרים למעשה מתייחס בעיקר להתאמת אתר האינטרנט למנועי החיפוש. מטרתו העליונה של מנוע החיפוש היא להציג לגולש בדיוק את מה שהוא רוצה, שהרי כך בדיוק יוכל להיות אהוב יותר על הגולשים ופופולרי יותר. אבל כיצד יכול לדעת מנוע החיפוש מה רוצה הגולש?

מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, קובעים את מיקומי האתרים בתוצאות החיפוש בצורה אוטומטית, וזהו מעין מדע, או מתמטיקה, שחלקו כבר פוענח ע"י מקדמי אתרים – צריך להבין את העיקרון וליישם ככל האפשר. ישנם אתרים מסוגים שונים, החל מאתרי תדמית לחנויות נעליים ולמוסדות תרבות ועד בלוגים ופורטלי תוכן בנושאי כלכלה , סביבה ואפילו סין, אבל הרעיון הבסיסי זהה.

למעשה, כדי להבין את עיקרון התאמת האתרים למנועי חיפוש, עלינו לשאול את עצמינו שתי שאלות פשוטות –

1. מה היה רוצה מנוע החיפוש לדעת על האתר שלנו כדי לדעת אם הגולש רוצה להגיע אליו?

2. מה יכול מנוע החיפוש ללמוד על האתר שלנו?

כשנענה על שתי השאלות הללו, נבין למעשה את העיקרון של קידום אתרים.

מה היה רוצה מנוע החיפוש לדעת? שתי שאלות עיקריות מעסיקות את מנועי החיפוש כשהוא מנסה ללמוד מידע על דף אינטרנט או על אתר. האחת – האם גולשים אוהבים את האתר, כלומר, האם הוא פופולארי. השנייה – מהו התוכן בו מתמקד דף האינטרנט או האתר.

כיוון שלמנועי החיפוש אין דרך ודאית לדעת את היקף התנועה בכל אתרי האינטרנט, עליהם לבחור בגישה אחרת. הדרך העיקרית להבין את רמת הפופולריות של אתר או של דף אינטרנט היא לבדוק כמה קישורים נכנסים הוא מקבל. אם ברחבי הסייברספייס דפי אינטרנט רבים מקשרים על הדף, הרי שהוא פופולרי. כמובן, כמות הקישורים איננה מספיקה, ויש לבדוק את האיכות שלהם.

לדוגמה: קישור מאתר גדול וחשוב, המקבל בעצמו הרבה קישורים נכנסים, הוא בעל משקל רב יותר מאשר קישור מאתר קטן ושולי אשר אתרים אחרים אינם מקשרים אליו.

כדי להבין במה מתמקד דף האינטרנט או האתר, מנתח מנוע החיפוש את תוכן הדף. הוא מסתכל על הכותרות ועל המלל שבדף, ומחפש את המילים או הביטויים החוזרים על עצמם הכי הרבה. אלה ככל הנראה מהווים את המוקד העיקרי של הדף.

ביטויים שחוזרים על עצמם פחות, יכולים להיות מוקד משני של הדף. דרך נוספת להבין על מה מדבר דף אינטרנט הוא לבחון את המלל המקשר בקישורים לאותו הדף, כלומר, מה נכתב באתרים אחרים המקשרים לדף זה באותן מילים שאם נלחץ עליהן נגיע אל הדף. אתרים המקשרים לאתרים אחרים בדרך כלל כותבים במלל הקישור מסר הקשור למהות הקישור, כלומר, לאן תגיע אם תלחץ על אותו קישור.

לכן, שני עקרונות עיקריים של קידום אתרים הם קישורים נכנסים (והמלל המקשר בהם) ותוכן המותאם למנועי חיפוש (ומאפשר להם להבין בקלות על מה מדבר הדף או האתר.)

נכתב ע"י בן קמינסקי – מקדם אתרים וכותב בעיתון ואתר חדשות "אפוק טיימס"

לא משנה מה התחום העסקי שלך אנחנו יכולים לעזור לך
  • לבלוט
  • ולזהור
במרחב הדיגיטלי
לא משנה מה התחום העסקי שלך אנחנו יכולים לעזור לך
  • לבלוט
  • ולככב
במרחב הדיגיטלי
One Stop Shop דרונט מספקת לכם כל מה שתצטרכו כדי להצליח:
  • כתיבת תוכן שיווקי
  • שירותי הזנת תכנים מקצועית
  • תרגום תכנים לכל השפות
  • secured-pament-icon
    שירותי סליקה
  • מערכת דיוור ניוזלטרים
  • תמיכת משתמשים לעזרה בשוטף
  • אירוח אתר מאובטח,גיבויים ועדכונים

נשמח לשמוע ממך :)

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר, השאירו פרטים:

contact inner pages

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם מלא*
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
We
  • love
  • love
  • love
what we do and it shows:

טעימה קטנה מפרויקטים של בניית אתרים בוורדפרס:

מאמרים וטיפים בנושא בניית אתר לעסק:

הקמת אתר וורדפרס

פיתרון של הקמת אתר וורדפרס הפך עם השנים לנפוץ בשל היתרונות הרבים של המערכת. רוצים להקים אתר מקצועי שישרת את צרכי העסק שלכם ויזניק אותו קדימה? היכנסו לכתבה

קרא עוד »

בניית אתרים לשיווק

בניית אתרים לשיווק חברה או עסק באינטרנט הפכה בשנים האחרונות לדבר שבשגרה. עם התפתחות הטכנולוגיה והתחזקות הנוכחות של האינטרנט בחיי היום-יום, חברות רבות פונות לשיווק באינטרנט של מוצרים חדשים וישנים ולהגברת נוכחות המותג שלהן בקרב הקהל.

קרא עוד »

נשמח לשמוע ממך :)

מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

contact from header

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם מלא*
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
בודק...