המונח PPC מתייחס למודל עיסקי וצורת שיווק נפוצה באינטרנט. פלטפורמת קישורים ממונים של גוגל (Adwords) התבססה בתחילה ועדיין תומכת במודל ה PPC, אך ישנם אפשרות נוספות לשיווק PPC.
בהקשר זה קיימים שלושה מונחים שכדאי שתכיר:
- PPC – ראשי תיבות עבור Pay Per Click – עלות לפי כמות ההקלקות על המודעה שלך.
- CPM – עלות עבור 1,000 חשיפות של המודעה שלך.
- CPA – ראשי תיבות עבור Pay Per Action Or acquisition – שלם עבור ביצוע פעולה מוגדרת.
התועלת הקלאסית של שיווק PPC היא גיוס לקוחות חדשים על ידי מילוי טופס יצירת קשר, כשברוב המקרים הגולשים הגיעו בעקבות חיפוש. כיום רוב הארגונים מתחילים להבין שאפשר להשתמש בשיווק PPC גם למטרות שיווקיות אחרות, כמו מיצוב ובידול אבל לרוב הביצועים נבחנים על ידי ROI.
ROI ויחסי המרה
חלק גדול מהלקוחות שלנו התנסה בעצמו בתכנון ותפעול מודעות PPC בפלטפורמות פופולאריות. נכון, התפעול של חלק מהמערכות הוא פשוט אבל בכגלל רמת התחרות בחלק מהתחומים כדי להפיק מהם תוצאות מסחריות טובות (עלות פניה או הרשמה) צריך להבין יותר מרמת התפעול.
ביצועים לפי אפיק שיווק
אנחנו מתייחסים לשיווק PPC כאפיק מדיד ועצמאי המתחיל במיקום החשיפה, דרך בחירת ותמחור מונח המפתח, יצירת מודעה והפניה לדף נחיתה. הסוד בהשגת יחסי המרה גבוהים הוא לדעת כיצד לחבר ולהתאים את השלבים השונים באפיק וכיצד למדוד אותם. לעיתים עדיף לייבש נחל עתיק כדי לגלות עשרות אפיקים חדשים. לנו יש רק מטרה אחת – להוביל את הלקוחות שלך לפתח העסק שלך עם מבט רעב בעיניים.
קידום באמצעות PPC מביא תוצאות מיידיות, אבל לטווח רחוק תמיד חשוב יהיה לחזק את הקידום האורגני של האתר. קידום אתרים נכון מתחיל בתכנון ובניה נכונה של עץ האתר. שילוב התוכן על פי מחקר שוק ומחקר מילות מפתח שישולבו באתר לתועלת העסק מהאתר .