על מנת להצליח בעולם העסקים, יש לקיים שיתופי פעולה מגוונים בין חברות שונות, הן בשוק המקומי והן בשוק הבינלאומי. שיתופי הפעולה מאפשרים חדירה לשווקים ולנישות שונות, חדירה שלעיתים לא הייתה מתאפשרת ללא שיתוף פעולה עם חברות אחרות.
לא רק בתחום הריקודים הסלוניים צריך שניים לטנגו, אלא גם בעולם העסקי. על מנת להצליח בעולם העסקים, יש לקיים שיתופי פעולה מגוונים בין חברות שונות, הן בשוק המקומי והן בשוק הבינלאומי. שיתופי הפעולה מאפשרים חדירה לשווקים ולנישות שונות, חדירה שלעיתים לא הייתה מתאפשרת ללא שיתוף פעולה עם חברות אחרות. שיתופי פעולה ייתכנו בין יצרנים וספקים, בין חברות המספקות שירותים משלימים ובין חברות המספקות חוליה ספציפית בשרשרת אספקת השירותים מהספק ועד הלקוח.
אתר לעסק מאפשר צמיחה לאורך זמן ויצירה מתמדת של קשרים בין העסק ללקוחות חדשים וטיפוח מתמיד של מערכת היחסים עם לקוחות קיימים. לצורך זה, קיימת הפעילות השיווקית והפיתוח העסקי אשר מאפשרים את יצירת הקשרים בין החוליות השונות בפלחי השוק השונים. ערוץ אפקטיבי הכרחי בימים אלו, התומך בפעילות העסקית של כל חברה, בין אם היא פעילה בשוק המקומי בלבד ובוודאי אם גם בשוק הבינלאומי, הוא אתר האינטרנט של החברה.
אתרים לעסקים והרשת בכללותה מאפשרים היכרות נרחבת, מהירה ובעלות נמוכה של השוק המקומי והבינלאומי ומאפשרים לכל חברה לפתח מבט פנוראמי עם פרספקטיבה רחבה על הנעשה במספר אזורים גאוגרפים במקביל. רשת האינטרנט מתפקדת כמעין רשת המפגישה יצרנים, ספקים, אנשי שיווק וסוכני מכירות מכל רחבי העולם.
כל נקודת מפגש כזו עשויה להוביל לתחילתו של תהליך משא ומתן כאשר חלק מהתהליכים מסתיימים בשיתוף פעולה או בסגירת עסקאות. לעיתים התהליך מתחיל באופן מקומי עם חברות המעוניינות להתפתח ולהרחיב את שוק הצרכנים באמצעות רתימת חברות אחרות עם שירותים או מוצרים משלימים ולעיתים הינו חלק מתהליך גלובאלי שראשיתו בגיבוש הרעיון והאסטרטגיה העסקית-שיווקית. הנוכחות של אתרים לעסקים ברשת האינטרנט עשויה להוביל ליצירת מרקם פורה של שותפויות עסקיות ולהצלחה עסקית גדולה.
גורם מפתח חשוב ביותר בהצלחת העסק ברשת האינטרנט הוא תכנון והגדרה מפורטת של המטרות והיעדים. ללא תכנון מוקדם של המטרות וכנגזרת מכך, של הצרכים, העסק עלול למצוא את עצמו באחד משני המצבים כדלקמן:
- הקמת אתר שאינו עונה על הדרישות, הווה אומר, אתר שאינו מעוצב כראוי או שאינו מכיל את המרכיבים הנכונים על מנת למשוך את קהלי היעד המוגדרי או לאפשר זרימת מידע ולנהל תהליך אינטראקטיבי נכון ויעיל.
- הקמת אתר שהושקעו בו עשרות אלפי שקלים בעיצוב וברמת המורכבות אך ללא יכולת לממש את הפוטנציאל הגלום בו מכיוון שלעסק אין צורך במרכיבים רבים כלולים בו ורמת העיצוב בו גבוהה יתר על המידה.
תהליך נכון של הגדרת המטרות של בניית אתר לעסק בשילוב מומחים בתחום יאפשר הערכה טובה יותר של ההשקעה הנדרשת באתר ובשלבים מתקדמים יאפשר איפיון נכון יותר של עיצוב האתר, המבנה שלו ובסופו של תהליך יוביל להקמת אתר המותאם למטרות העסק כולל תמיכה ביצירת שיתופי פעולה עם גורמי מפתח בשוק המקומי והבינלאומי.